| کد خبر: 128709 |

کامیون نیمه خودران برقی شهریور می آید

تین نیوز

شرکت تسلا سازنده خودروهای برقی از عرضه اولین کامیون برقی نیمه خودران این شرکت تا شهریور ماه خبر داده است.

 

به گزارش مهر  به نقل از دیجیتال ترندز، الون مساک مدیرعامل شرکت تسلا دیروز گفت بعد از رونمایی از نمونه اولیه کامیون یاد شده در ماه سپتامبر تولید انبوه آن برای استفاده عموم ظرف ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده صورت می گیرد.

 

تسلا چندی قبل از نمونه اولیه خودروی برقی مدل ۳ هم رونمایی کرد، اما عرضه انبوه آن رابه ماه های آتی موکول کرد. تسلا قصد دارد در آینده خودروهای شاسی بلند تازه برقی و حتی یک اتوبوس خودران و بدون نیاز به راننده هم تولید کند.

 

الون ماسک گفته که در مراسم رونمایی از کامیون یاد شده خودش هدایت آن را بر عهده خواهد داشت و امیدوار است در آینده نزدیک کامیون های برقی جایگزین کامیون های دیزلی شوند که به شدت محیط  زیست را با مصرف سوخت فسیلی آلوده می کنند.

 

تسلا برنامه ریزی برای تولید کامیون های برقی و نیمه خودران را از سال ۲۰۱۳ آغاز کرد. این کامیون ها در بزرگراه ها و مسیرهای مسستقیم طولانی در خارج از شهر به طور خودکار حرکت می کنند و راننده های آنها در این فرصت می توانند استراحت کنند و تنها در مسیرهای پرترافیک درون شهری یا جاده های باریک و ناهموار خود کامیون ها را هدایت کنند.

 

ایده تولید کامیون های برقی نیمه خودران به علت حذف مصرف سوخت های فسیلی، امکان استراحت راننده ها، کاهش هزینه های جابجایی بار و سفر با استقبال مواجه شده، اما مهم ترین مانع در این زمینه تولید باتری های برقی است که بتوانند انرژی مورد نیاز برای حرکت کامیون ها در مسافت های چند صدکیلومتری را تامین کرده و به سرعت شارژ شوند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.