| کد خبر: 128589 |

افزایش حملات دزدان سومالی در اقیانوس هند

تین نیوز

خطر حملات دزدان دریایی بار دیگر و پس از گذشت پنج سال با افزایش فعالیت آنان و گروگان گیری ها در اقیانوس هند غربی شدت گرفت.

 

به گزارش مانا، موج جدیدی از حملات دزدان دریایی پس از گذشت پنج سال در حالی وارد اقیانوس هند غربی می شود که هنوز تصمیمی در خصوص دستگیرشدگانِ آخرین حمله اتخاذ نشده است.
 

بر اساس این گزارش و به نقل از رسانه های محلی هند، بیش از 100 دزد دریایی در ساحل عاج آفریقا و در سال 2011 دستگیر شدند و سرنوشت تعدادی دیگر در دادگاه قضایی هند هنوز مشخص نیست.


اخیرا و در دادگاه بمبئی هند 15 تبعۀ دزدان دریایی سومالی متهم به دزدی شدند. به دنبال آن دزدان خواستار انتقال به سومالی یا کاهش زمان اسارت پس از گذشت شش سال در زندان شدند.


این گزارش ضمن اشاره به تلاش نیروی دریایی هند برای دستگیری خدمۀ دو فروند شناور ماهیگیری در سال 2011 افزود: دزدان دریایی با ربودن کرجی ماهیگیری تایلندی موسوم به Prantalay14 و گروگان گیریِ خدمۀ آن به مدت 10 ماه از این شناور برای حمله به کشتی های اطراف منطقۀ ساحل عاج استفاده کردند. نیروی نظامی هند پس از دستگیری این شناور توانست چند روز بعد شناور Prantalay 11 را نیز متوقف کند.


یکی از دزدان دریایی که در زمان اسارت خود زبان هندی را آموخته بود، گفت: 25 نفر بودیم که 10 نفر پیش از دستگیری و به موجب آتش گرفتن کرجی ماهیگیری جان خود را از دست دادند.


نارضایتی این دزد دریایی در زمان اسارت در زندان هند در خصوص بی کیفیت بودن غذاها بود. بر اساس گزارش های پلیس هند نیز، چهار دزد دریایی دستگیر شده از شناور Prantalay14 به دلیل سوء تغذیه و نبود امکانات لازم پزشکی در زندان جان خود را از دست دادند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.