| کد خبر: 128403 |

عبور LNGها از کانال پاناما دو برابر می‎شود

تین نیوز

اداره کانال پاناما اعلام کرد که انتظار می‎رود تا سال 2020 میلادی عبور کشتی های ویژه حمل LNG از این آبراه به دلیل افزایش صادرات آمریکا دو برابر شود.

 

به گزارش  مارین تایمز، جورج کوئیجانو، مدیر کانال پاناما، اعلام کرد: "برای نخستین بار در تاریخ کانال پاناما پذیرای کشتی‎های LNGبری هستیم که پیش از این نمی‎توانستیم با توجه به آبراه‎های ویژه کشتی‎های پانامکس خود آنها را بپذیریم. از سوی دیگر، انقلاب شیل گس در آمریکا نه تنها تحول بزرگی در زمینه تکنولوژی و گاز تولیدی ایجاد کرد بلکه به مثابه کاتالیزوری برای توسعه بازارهای مقطعی، قراردادهای سوآاپ، و قراردادهای کوتاه مدت نیز عمل کرد. همه اینها چند سال پیش غیرممکن به نظر می رسید."

 

کوئیجانو ادامه داد که توسعه کانال پاناما موجب تحول در الگوی تجارت محموله های فله مایع شده است. سال گذشته به دنبال آغاز به کار مسیرهای توسعه یافته است این کانال برای نخستین بار یک فروند کشتی LNGبر به نام Maran Gas Apollonia از کانال عبور کرد.

 

به گفته مسئولان کانال پاناما مسیرهای جدید این آبراهه مهم جهان هم اکنون توانایی پذیرش نزدیک به 90 درصد از کشتی های LNGبر جهان را دارد. کشتی‎هایی که از خلیج مکزیک و سواحل شرقی آمریکا به سمت آسیا حرکت می‎کنند با عبور از کانال پاناما می توانند طول سفر خود را به 22.8 روز کاهش دهند.

 

در ابتدای آغاز به کار مسیرهای جدید کانال پاناما پیش بینی می‎شد که هر هفته یک کشتی LNG بر از این مسیر تردد کند. اما هم اکنون به طور میانگین هر هفته 5.2 کشتی ویژه حمل LNG از این مسیر عبور می کند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.