| کد خبر: 123633 |

◄ مشکلات اخذ ویزا برای رانندگان ترانزیت

تین‌نیوز| آذر ماه امسال  خبری به نقل از یک منبع عالی‌رتبه در وزارت امور خارجه کشورمان منتشر و اعلام شد که 72 کشور جهان پذیرفته‌اند با ایران لغو روادید انجام دهند یا به مسافران حامل گذرنامه ایرانی ویزای فرودگاهی بدهند؛ خبری که برای فعالان گردشگری می‌تواند یکی از بهترین اخبار سال باشد. 

پیش از این، مسعود سلطانی‌فر رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در واپسین روزهای سال 94  از تلاش و مذاکره برای لغو روادید با 28 کشور جهان خبر داده و اعلام کرده بود که یک کارگروه مرکب از وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت اطلاعات با ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایجاد شده و از این طریق روی بحث لغو روادید با 28 کشور جهان کار می‌شود.

از این تعداد تاکنون لغو روادید با گرجستان و ارمنستان صورت گرفته است؛ امری که در تابستانی که گذشت موجب سفرهای پرشمار شهروندان ایرانی به گرجستان شد. حالا براساس آنچه این منبع آگاه در وزارت امورخارجه به «دیپلماسی ایرانی» گفته است، عمده این 72 کشور در آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی واقع شده‌اند. به گفته وی، هماهنگی‌های نهایی در حال انجام است و به‌زودی لغو روادید این کشورها با ایران یا اعطای ویزای فرودگاهی به مسافران حامل گذرنامه ایرانی به‌زودی عملی خواهد شد.

در همین حال، برخی اخبار دیگر از وزارت امور خارجه کشور حاکی از انجام رایزنی‌ها برای لغو روادید ایران با سه کشور فرانسه، آلمان و ایتالیا است و یک منبع آگاه در این وزارتخانه گفته است که به‌زودی احتمال دارد با این سه کشور مهم اروپایی یا لغو روادید صورت گیرد یا به مسافران حامل گذرنامه ایرانی ویزای فرودگاهی داده شود. براساس این خبر، این سه کشور تنها یک شرط مهم برای این کار گذاشته‌اند که مسوولان ایرانی در حال رایزنی برای چگونگی پذیرفتن این شرط هستند. البته این شرط هنوز رسانه‌ای نشده است...

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

این کابر در پیام خود آورده است: ما رانندگان ترانزیت بیشتر از هر صنف دیگری از لغو روادید برای اتباع ایرانی خشنود می‌شویم.

وی تاکید کرده است: رانندگان ترانزیت برای دریافت ویزای کشورهای مختلف هم هزینه‌های خیلی زیادی باید پرداخت کنند و هم معطلی زیادی باید بکشند به خصوص برای ویزای شینگن اروپا اما سرآخر هم بعد از کلی انتظار و هزینه با در بسته مواجه شده و پاسپورت بدون ویزا از سوی سفارت برگردانده می‌شود!

این کابر در ادامه پیام خود عنوان کرده است: این شرایط برای بنده و خیلی از همکاران پیش آمده که بعد از چندماه در نوبت بودن و صرف هزینه‌های زیاد سفارت آلمان به بهانه این‌که به تعداد کافی سرویس به آلمان انجام نداده‌ایم ویزا صادر نکرده و دوباره مجبور شدیم از طریق سفارت دیگری اقدام کرده و همان هزینه‌ها و معطلی را هم بکشیم!

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سید مرتضی فخرنبی 3 0

    راننده ترانزیتم برای گرفتن ویزا باید ارز ازاد تهیه کنم یک فکری بحال رانندهای ترانزیت بشه چون هر سرویس برای خروج از مرز برای گرفتن ارز مسکل داریم وازاد به قیمت بالا تهیه میکنیم