| کد خبر: 119930 |

◄ کانال پاناما رکورد زد

تین‌نیوز| کانال پاناما در ماه ژانویه سال جاری رکورد تناژ ماهیانه را شکست.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از worldmaritimenews، کانال پاناما در ماه ژانویه سال جاری میلادی با ثبت 36.1 میلیون تن در ماه و ترانزیت 1260 کشتی از دو کانال رکورد تازه‌ای را ثبت کرد.

رکورد قبلی این کانال مربوط به دسامبر سال 2016 بود، هنگامی که میزان تناژ ماهیانه جابه‌جا شده از طریق کانال پاناما به 35.5 میلیون تن رسید.

جورج کویجانو مدیر کانال پاناما در این باره گفت: این افزایش، تکرار اهمیت کانال جدید پاناما و اثبات اعتمادی است که صنعت دریایی جهان به کانال پاناما و تاثیر آن بر آینده تجارت جهانی دارد.

پیش از افتتاح کانال جدید پاناما در ژوئن سال 2016 میلادی، بیشترین میزان تناژ ماهیانه‌ای که از پاناما عبور کرده بود، 30.4 میلیون بود که در اکتبر سال 2014 ثبت شد.

بر اساس این گزارش، برنامه توسعه این کانال شامل ساختارهای انواع تازه‌ای از قفل بر روی اقیانوس اطلس و دو طرف اقیانوس آرام از سمت آبراه، حفاری بیش از 150 میلیون متر مکعب از مواد، ایجاد یک خط دیگر ترافیکی و دوبرابر شدن ظرفیت محموله از آبراه بود. همچنین قفل‌های توسعه یافته جدید این کانال 70 فوت عریض‌تر و 18 فوت عمیق‌تر از نمونه قبلی هستند.
 
با گذشت 7 ماه از آغاز بهره‌برداری، کانال جدید پاناما 750 شناور نئوپاناماکس که بیش از 50 درصد آن شناورهای کانتینری بوده‌اند را از خود عبور داده است.

علاوه بر این، در آوریل 2017 نخستین کشتی کروز نئوپاناماکس از کانال جدید پاناما عبور خواهد کرد.  کشتی‌های مسافری نئوپاناماکس ظرفیت جابه‌جایی 4 هزار مسافر را دارند. نزدیک به دوبرابر ظرفیت شناورهای پاناماکس در کانال اصلی پاناما تردد می‌کردند.
 
سازمان کانال پاناما، در ماه آگوست پذیرش و رزرو درخواست عبور کشتی‌های کروز نئوپاناماکس را آغاز کردن که نخستین آنها یکم آوریل انجام خواهد شد. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.