| کد خبر: 114761 |

برترین کشتی‎های سال ۲۰۱۶

تین‌نیوز| مجله معتبر Maritime Reporter & Engineering امسال نیز برترین کشتی‎های ساخته شده را معرفی کرد.

این مجله  18  فروند کشتی که بسیاری از آنها برای نخستین بار در جهان ساخته شده‎اند را به عنوان برترین های  سال 20166  معرفی کرده است که در این گزارش به معرفی سه فروند از این کشتی‎ها می پردازیم.

سازنده: Hyundai Mipo Dockyard
مالک: Westfal-Larsen
این کشتی که در اولسان کره جنوبی ساخته شد نخستین کشتی اقیانوس پیما با سوخت متانول در جهان است. ظرفیت این کشتی تانکر 50 هزار DWT است  و یکی از دو سفارش مشابه مالک نروژی است. این کشتی پس از ساخت به شرکت Waterfront Shipping اجاره داده شد.

موتور دوگانه سوز دو زمانه این کشتی می تواند از سوخت ها متانول، نفت کوره، یا دیزل دریایی استفاده کند. این کشتی موفق به دریافت گواهینمامه سازگاری با مقررات کاهش نقطه اشتعال سوخت را از موسسه DNV GL دریافت نماید.



سامانه موتوری جدید- NYK Blue Jay
سازنده: Marine United Corporation
اپراتور: Nippon Yusen Kaisha

این کشتی کانتینری با ظرفیت 14 هزار TEU مشابه همه کشتی های کانتینری جهان است اما با یک تفاوت اساسی در سامانه موتوری آن. کشتی Blua Jay نخستین موتور Dual-ratedطراحی شده توسط شرکت Winterthur Gas & Diesel سوئیس را در دل  خود جای داده است. این موتور جدید به کشتی اجازه می دهد تا سازگاری بیشتری با سرعت  های مختلف سیر با توجه به شرایط بازار داشته باشد. به این شکل این کشتی می تواند در سرعت های پائین نیز بهره وری بالایی در مصرف سوخت داشته باشد. این کشتی که ظرفیت آن از کشتی های جدید بسیار بزرگ به مراتب کمتر است اما از منظر هزینه های عملیاتی با آنها قابل رقابت است.


بزرگترین کشتی گروه کارنیوال- Carnival Vista
سازنده: Fincantieri onfalcone
مالک: Carnival Cruise Lines

این کشتی که به عنوان برترین کشتی گروه کشتی های کروز کارنیوال شناخته می شود، وزنی بالغ بر 133 هزار تن و 323 متر طول دارد. کشتی Carnival Vista بزرگترین کشتی کروزی است که تا کنون فینکانتیری برای کارنیوال ساخته است. این کشتی دارای یک هزار و 967 کابین مسافری، و 785 کابین مخصوص خدمه است که می تواند در مجموع شش هزار و 400 نفر (نزدیک به پنج هزار مسافر) را در خود جای دهد.

این کشتی دارای امکانات بی نظیری شامل سینمای سه بعدی IMAX، سینمای پنج بعدی، چندین رستوران، چند سالن تئاتر، و مراکز خرید و سلامتی است. این کشتی دارای یک پیست دوچرخه سواری هوای آزاد است که در ارتفاع پنج متری از سطح آب قرار گرفته است. بزرگترین پارک آبی در میان ناوگان گروه کارنیوال نیز در این کشتی طراحی شده است که دارای سرسره آبی به ارتفاع 137 متر است. این کشتی مجهز به مدرن ترین سامانه های ایمنی است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.