| کد خبر: 1075 |

۴۰ کشتی و ۲۰ هواپیما در جست‌وجوی بوئینگ ۷۷۷ مالزی

تین نیوز | عملیات جست‌وجو برای یافتن سرنخی از هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ مالزی که با ۲۳۹ سرنشین روز گذشته از صفحه رادار ناپدید شده، با ۴۰ کشتی و ۲۰ هواپیما ادامه دارد.

عملیات جستجو برای یافتن نشانه‌ای از هواپیمای مسافربری بوئینگ 777 متعلق به هواپیمایی مالزی در آب‌های دریای چین جنوبی همچنان ادامه دارد.
 
براساس گزارش‌ها، بیش از 40 کشتی و 20 هواپیما در حال عملیات جستجو هستند اما تا کنون هیچ اثری از آن پیدا نکردند. استرالیا، با اعزام دو هواپیمای تجسسی به منطقه‌ای که در آن هواپیمای بوئینگ 777 مالزی مفقود شده، به جمع کشورهای کمک ‌کننده جهت یافتن این هواپیما اضافه شد. پیش از این کشتی‌هایی از مالزی، ویتنام، آمریکا و چین برای عملیات جستجو به منطقه اعزام شده بودند.
 
در حالیکه عملیات جستجو ادامه دارد مقامات اطلاعاتی در حال برسی هویت مسافران پرواز MH370 هستند و گفته می‌شود که احتمالا 4 مسافر با گذرنامه جعلی سوار هواپیما شده‌اند که این موضوع بر پیچیدگی ناپدید شدن این هواپیمای بوئینگ افزوده است. با این حال سخنگوی سازمان هواپیمایی مالزی ساعاتی پیش در جمع خبرنگاران گفت که هنوز این خبر تایید نشده است.
 
مقامات هواپیمایی مالزی با صدور بیانیه ای به خانواده‌های مسافران هم اعلام کرده‌اند که منتظر بدترین اخبار باشند.
 
پرواز MH370 با 239 سرنشین که اغلب آنها چینی و بقیه از 14 کشور دیگر بودند بامداد روز گذشته به وقت محلی از کوالالامپور عازم پکن بود که 2 ساعت بعد از پرواز ناپدید شد و همچنان مفقود است.
 
در عملیات جستجو که روز گذشته صورت گرفت امدادگران 2 لکه بزرگ سوخت در آب‌های اطراف ویتنام پیدا کردند که گمان می‌رود متعلق به بوئینگ 777 مالزی باشد با این حال هنوز از خود این هواپیما هیچ اثری نیست.
 
آخرین اخبار از تماس‌های دریافتی و اطلاعات راداری نشان می‌دهد که هواپیما لحظاتی قبل از ناپدید شدن قصد داشته به فرودگاه کوالالامپور بازگردد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.