| کد خبر: 1063 |

سال نوی چینی شاخص بنادر کانتینری جهان را افزایش داد

امیدواری به ادامه رشد صعودی تجارت جهانی

تین نیوز | سال نوی چینی شاخص بنادر عمده كانتینری جهان را در ماه ژانویه به حداكثر خود افزایش داده و امیدواری هایی را در خصوص ادامه رشد صعودی در تجارت جهانی ایجاد كرده است.

شاخص جابجایی كانتینری موسسه آلمانی Rheinisch-Westfälisches Institut für Wirtschaftsforschung و موسسه Shipping Economics and Logistics در ماه ژانویه 2014 به 102.7 رسید.
 
یك سخنگوی موسسه ISL در این ارتباط گفت: این موضوع نشان‌دهنده ثبات روند صعودی تجارت جهان است. البته رقم ماه دسامبر می‌بایست با كاهش 2.4 درصدی به رقم117.5 واحد تعدیل یابد.
 
وی ادامه داد: ما در ماه پیش گفتیم كه ممكن است یك بازنگری عمده در خصوص ارقام مربوط به ماه دسامبر وجود داشته باشد. چرا كه پیش‌بینی‌های مربوطه تنها بر اساس عملكرد چند بندر بوده است. در ماه ژانویه بنادر چینی افزایش‌های عمده ای را گزارش كرده اند.

در این زمان از سال با توجه به تعطیلات سال نوی چینی اطلاعات دریافتی از بنادر این كشور باید با دقت خاصی مورد بررسی قرار گیرد. این موضوع در خصوص آمار ماه فوریه نیز صادق است.
 
اما آخرین اطلاعات دریافتی توسط نشریه Containerisation International‌ نشان می دهد كه عملكرد بندر كانتینری شماره 1 جهان یعنی شانگهای در ماه ژانویه با افزایش 2.7 درصدی نسبت به ماه مشابه سال پیش مواجه بوده و به رقم سه میلیون TEU رسیده است.
 
این میزان افزایش برای بندر شماره 2 جهان یعنی سنگاپور 2.7 میلیون TEU بوده است.عملكرد بندر عمده كانتینری آمریكا در ساحل غربی این كشور یعنی لوس آنجلس با افزایش2.5 درصدی در ماه ژانویه به 685 هزار TEU رسیده در حالی كه بندر هاب نزدیك به آن یعنی لانگ بیچ نسبت به ماه مشابه سال پیش با كاهش 1.4 درصدی مواجه بوده و به 529 هزار و TEU رسیده است.
 
شاخص RWI/ISL‌ بر اساس داده های عملكرد دریافتی از 75 بندر كانتینری جهان كه 60 درصد مجموع جابجایی كانتینری در سطح جهان را در اختیار دارند محاسبه می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.