| کد خبر: 32043 |

◄ آخرین وضعیت انتقال فرودگاه اهواز

تین نیوز | شرکت فرودگاه های کشور به دنبال جذب سرمایه گذار جدید، برای ساخت فرودگاه جدید اهواز است.

به گزارش تین نیوز، فرودگاه اهواز از سال 1339 توسط شرکت ملی نفت احداث شد و در سال 1342 به هواپیمایی کشوری تحویل داده شد.

موضوع انتقال فرودگاه اهواز، چند سالی است که از سوی مسئولان مطرح شده است. وجود حوضچه نفتی زیر باند فرودگاه، و لزوم توسعه فضای فرودگاه، از دلایل جابجایی فرودگاه اهواز می باشد.

وزارت نفت در ابتدا علاقه مند بود که فرودگاه جدید اهواز را بسازد و پس از تکمیل، تحویل شرکت فرودگاه‌های کشور دهد و در ازای آن، فرودگاه اهواز در اختیار وزارت نفت قرار گیرد.

در همین زمینه چندی پیش مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور، از عدم تمایل وزارت نفت برای ساخت فرودگاه جدید اهواز، خبر داد و گفت: در حال حاضر به دنبال جذب سرمایه‌گذار جدید هستیم تا فرودگاه جدید اهواز را بسازد‌؛ در فرودگاه جدید اهواز 1250 هکتار اراضی تملک شده و آماده سرمایه‌گذاری است.

ایلخانی با اشاره به اینکه فرودگاه فعلی اهواز 280 هکتار زمین دارد و عرض آن کم است تصریح کرد: فرودگاه فعلی اهواز از فرودگاه‌های مهم کشور است، در حالیکه فضای ترمینال آن کوچک است، لذا ‌وجود فرودگاه جدید در اهواز بسیار نیاز است.

وی افزود: فرودگاه فعلی اهواز، پاسخگوی نیازهای حال و آینده استان نیست.

فرودگاه فعلی اهواز در فضایی به وسعت 14500 متر مربع شامل 8000 مترمربع فضای ترمینال پروازهای داخلی و 6500 متر مربع فضای ترمینال پروازهای خارجی بنا شده است.

در حال حاضر از اهواز به مقاصد تهران، اصفهان، یزد، شیراز، رشت، مشهد، کیش، عسلویه، خارک، شیراز، سیری، دبی، کویت پرواز صورت می پذیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • تاریخ نویس دوره گرد 0 0

    وقتی سیستم کند و بدون سیاست شرکت فرودگاه ها نتوانست بدلیل بی تدبیری از پتانسیل شرکت نفت استفاده کند، قطعا وزارت نفت هم ناز اینها را نکشید. شرکت نفت تو ساخت فرودگاه عسلویه(خلیج فارس) امتحانش را پس داد که هم مرد راه است و هم پول دارد. اما آقایان صاحب … در شرکت فرودگاه ها شما در طی این ۵ سال گذشته جز سخنرانی چه بر سر این پروژه آوردید. حالا توقع دارید با این رویه کسی هم پا جلو بگذارد هر روز یک دیدگاه دارید یک روز می سازید، یک روز توسعه می دهیذ روز سوم همه چیز را می برید رو هوا بعد هم که مقابل افکار عمومی کم می آورید می گوئید وزارت نفت … گاهی جلوی آئینه سخنرانی کنید و یا باضبط صوت گفتار قبلی خود را مرور کنید البته من باب خالی نبودن عریضه!!!!!

  • شطرنجی 0 0

    ورود به این بخش هم ممنوع است از مصادیق خط قرمز است