| کد خبر: 169681 |

◄ آزمون موفق و مجدد شناور آتشخوار بندرکنگان در سال‌روز وقوع حادثه

شناور آتشخوار در اسکله کنگان نخست دچار حریق شده نیز در بیرون حوضچه آتش آن بایگان حاضر در محل حادثه مهار شد.

تین نیوز

سرپرست اداره‌کل بنادر و دریانوردی بوشهر، گفت: تنها در کمتر از ۱۰ روز مانده به سال‌روز حادثه عظیم آتش‌سوزی اسکله کنگان شناور آتشخوار بکار گرفته‌شده در این بندر آزمون مجدد و موفق خود را پس داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی بوشهر،  نوراله اسعدی در تشریح حادثه آتش‌سوزی اسکله بندر کنگان افزود: ساعت 40: 13 پنجشنبه یک شناور باری حاوی بارملوانی در حوضچه کنگان دچار حریق شده و این حریق به سه شناور دیگر سرایت پیدا کرد.

وی بیان کرد: باوجود سرایت آتش به چهار شناور حضور شناور آتشخوار ذهاب در همان ساعت اولیه باعث شد حریق تحت کنترل قرارگرفته و شناورها از یکدیگر جدا شوند.

اسعدی یادآور شد: شناورهای  نجف و ناجی هشت از بندر دیر به محل وقوع آتش‌سوزی اعزام‌شده و همراه آتش‌نشانی شهر کنگان، اداره بندر و منطقه ویژه پارس  اقدام به مهار آن کردند.

وی گفت: از چهار شناور دچار حریق شده دو شناور به‌طور کامل نجات پیداکرده و یک شناور حامل بار کاه و یونجه صادراتی نیز به دلیل اشتعال‌زا بودن بار پس از آتش‌سوزی اطفا شد.

اسعدی ادامه داد: شناور نخست دچار حریق شده نیز در بیرون حوضچه آتش آن بایگان حاضر در محل حادثه مهار شد.

وی افزود: بلافاصله پس از مهار آتش‌سوزی بررسی دلیل وقوع حادثه از سوی کارشناسان اداره‌کل بنادرودریانوردی استان بوشهر آغازشده که به‌محض مشخص شدن آن اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

اسعدی ادامه داد: نکته قابل‌توجه عملکرد موفق و مجدد شناور آتشخوار بندر کنگان بود که از ابتدا سال جاری در این بندر بکار گرفته‌شده است.

وی گفت: این شناور آتشخوار با کنترل به‌موقع آتش و خرید زمان برای رسیدن سایر شناورهای امدادی باعث شد از حادثه تیرماه سال گذشته که زبانه‌های بی‌رحم آتش بیش از ۱۰ شناور اسکله کنگان را به کام آتش کشانده بود جلوگیری شود.

در اسکله چند منظور کنگان در جنوب استان بوشهر ۱۳۰ فروند لنج تجاری، ۳۰ فروند لنج صیادی و ۲۵۰ قایق وجود دارد.

 

اطفا حریق بندر کنگان

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.