| کد خبر: 160965 |

◄ صادرات بوشهر به قطر 10 برابر شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افزایش 10 درصدی صادرات به قطر از بنادر بوشهر خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افزایش 10 درصدی صادرات به قطر از بنادر بوشهر خبر داد.

 به گزارش تین‌نیوز، محمد مهدی بنچاری گفت: در سال گذشته صادرات کالا به قطر16 هزار و 900 تن کالا بوده که امسال با توسعه زیرساخت‌های بندر دیر، در 11ماه اخیر 195 هزار تن کالا به قطر صادر شده که بیش از 10 برابر رشد را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

او همچنین گفت:  42 درصد حجم شناورهای ثبتی  کشور در بوشهر است و با صدور 16 هزار گواهینامه دریایی در جایگاه نخست کشور قرار دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: در دهه فجر عملیات اجرایی سه پروژه بزرگ بندری شامل لایه‌روبی پیشانی اسکله مجتمع بندری نگین با اعتبار 210 میلیارد ریال، عملیات اجرایی بندر گناوه با اعتبار 90 میلیارد ریال و دیوارکشی استحصال شده در بندر دیلم با اعتبار 20 میلیارد  ریال افتتاح آغاز می شود.

مدیرکل بنادر ودریانوردی استان بوشهر از افزایش تردد شناورها در آبهای این استان خبرداد و  تصریح کرد: در 10 ماه امسال بیش از دوهزارو 327 شناور در آبهای خلیج فارس محدوده استان بوشهر تردد کرده‌‌اند که نسبت به 10 ماه سال قبل 48 درصد افزایش دارد.

وی بیان کرد: در سال جاری، 54 شناور دچار حادثه شدند که با وجود 6 مرکز امداد و نجات دریایی در استان و 11 ایستگاه مخابراتی موجود، توانستیم 287 نفر را از مرگ حتمی نجات دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.