| کد خبر: 157622 |

۲۰ سامانه هوشمند جاده‌ای در استان بوشهر راه اندازی می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به نصب ۵۱ سامانه کنترل سرعت در جاده‌های استان بوشهر گفت: با نصب ۲۰ سامانه هوشمند جاده‌ای دیگر، تمام محورهای اصلی استان بوشهر به این سامانه مجهز می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به نصب ۵۱ سامانه کنترل سرعت در جاده‌های استان بوشهر گفت: با نصب ۲۰ سامانه هوشمند جاده‌ای دیگر، تمام محورهای اصلی استان بوشهر به این سامانه مجهز می‌شود.

 

سید حمیدرضا علم ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به ایجاد پایانه لجستیک حمل و  نقل بوشهر به محل جدید منتقل می‌شود اظهار داشت: با پیگیری انجام شده محل پایانه جدید حمل و نقل بوشهر در خروجی دوم بوشهر طراحی  و به زودی اجرایی و پیش بینی می‌شود با تکمیل مجتمع بندری نگین، پایانه لجستیکی بار بوشهر مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی از نصب 51 سامانه کنترل سرعت در محورهای اصلی استان بوشهر خبرداد و افزود: امسال با برنامه‌ریزی انجام شده 20 سامانه دوربین هوشمند جاده‌ای دیگر وارد مدار می‌شود که با نصب این سامانه در محورهای سیراف به جم و اهرم به برازجان تمام محورهای مواصلاتی اصلی استان بوشهر تحت پوشش سامانه هوشمند جاده‌ای قرار می‌گیرند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر از کاهش تصادفات فوتی در محورهای برون شهری خبرداد و خاطر نشان کرد: تعداد تصادف‌ها در سال 95 در محورهای برون شهری و روستایی استان بوشهر با 241 کشته نسبت به سال گذشته 3.9 درصد کاهش نشان می‌دهد.

علم، ناوگان حمل و نقل مسافر استان بوشهر را یکی از ناوگان‌های جوان در کشور دانست و تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل مسافر استان اتوبوس از 4.7 به 4.5 سال مینی بوس با میانگین 15سال، سواری با 9.4 سال و ناوگان حمل و نقل بار شامل کامیون با 9 سال عمر از میانگین کشوری جوان‌تر است.

وی طول راه‌های استان بوشهر را 4 هزار و 334 کیلومتر دانست و افزود: از چهار هزار و 334 کیلومتر راه در استان بوشهر663 کیلومتر بزرگراه، 572 کیلومتر راه اصلی، 848 کیلومتر راه فرعی و 2هزار و 251کیلومتر راه روستایی است و این در حالی است که تنها یک روستای بالای 50 خانوار استان از جاده اسفالته بی بهره است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر با تاکید بر مرمت 150 پل در استان بوشهر خاطر نشان کرد: از 9هزار و800 پل و 14 هزار دهانه پل، 150پل موجود در مناطق روستایی و راههای فرعی در حالت بحرانی و نیازمند مرمت و بازسازی هستند.    

علم از تخصیص 100میلیارد ریال اعتبار برای ترمیم این پل‌ها  خبرداد و گفت: با توجه به وقوع حجم زیاد بارش‌ باران در مدت زمان کم در استان بوشهر و احتمال آبگرفتگی جاده‌ها و معابر،  مرمت پل‌های یاد شده از اولویت‌های راهداری و حمل و نقل استان بوشهر است.

وی با اشاره به فعالیت  12 مجتمع رفاهی بین راهی در استان بوشهر افزود:چهار مجتمع در محور عامری دیلم، محور گناوه - دیلم، عسلویه -کنگان و جم - فیروزآباد با 90 درصد پیشرفت فیزیکی به زودی به بهره برداری می‌رسد.


 

منبع: سايت خبری تابناک

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.