| کد خبر: 148392 |

زیرساخت‌های سواحل مکران توسعه می‌یابد

فرمانده منطقه دوم دریایی ارتش گفت: سواحل مکران نیازمند احداث زیرساخت‌های مناسب است که طرح‌ها و اقدامات خوبی در این زمینه اجرا خواهد شد.

تین نیوز

 فرمانده منطقه دوم دریایی ارتش گفت: سواحل مکران نیازمند احداث زیرساخت‌های مناسب است که طرح‌ها و اقدامات خوبی در این زمینه اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، دریاداردوم رضا عباسی ظهر امروز در همایش روز جهانی دریانوردی در بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر در عرصه دریا و  دریانوردی دارای جایگاه خاصی است اظهار داشت: استان بوشهر با خلیج فارس دارای طولانی‌‌ترین مرز دریایی است و این در حالی است که در تخلیه و بارگیری کالا از طریق ناوگان دریایی دارای ظرفیت بالایی است.

وی با بیان اینکه دریا در حمل و نقل کالاها دارای نقش مهم و ارزنده‌‌ای است تصریح کرد: 93 از درصد  ازحجم صادرات و واردات کشور از طریق دریا صورت می‌گیرد که این خود جایگاه ناوگان دریایی در جابجایی کالاها نشان می‌دهد.

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت ارتش  با بیان اینکه  31 درصد از مرز کشور را مرز دریایی تشکیل می‌دهد تصریح کرد: ایران در شمال و جنوب خود به ترتیب 574 و یک‌هزار و 616 کیلومتر مرز دریایی دارد که با حضور مقتدرانه نیروی دریایی امنیت خوبی در سطح آن فراهم کرده است.

عباسی با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی ایران نگرشی به سمت دریا نبود گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی،با تدابیری که پیش بینی شده استفاده بیش از پیش از دریا مدنظر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

وی، موقعیت جغرافیایی، وسعت دریایی و نگرش و خط مشی یک کشور را نسبت به دریا از مولفه‌های دریایی بودن یک کشور دانست و تاکید کرد: ایران با داشتن موقعیت جغرافیایی خاص و سواحل در مناطق مختلف از این مولفه‌ها بخوبی برخوردار است.

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت ارتش یکی از توسعه و پیشرفت کشورها و شهرها را وجود سواحل و دریا دانست و افزود: امروز شهرهای مهم دنیا در مجاورت دریاها واقع شده که همین امر تاثیر و اهمیت نقش دریا را بیش از پیش نمایان کرده است.

دریادارعباسی ، ناوگان تجاری، نظامی و زیرساخت‌های بندری را در یک کشور مهم دانست و گفت: چنانچه از سه عنصر ناوگان نظامی، تجاری و زیرساخت‌های بندری مناسب برخوردار باشیم می‌توانیم زمینه توسعه و پیشرفت فراهم را کنیم که در این چند سال به دستاوردهای ارزشمندی دست یافته‌ایم.

وی، با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی اقتصاد کشور بر پایه نفت استوار بود خاطر نشان کرد: با دلاورمردی‌های دریادلان نیروی دریایی حتی یکی روز صادرات نفت ایران قطع نشد و این در حالی بود که با قطع شدن صادرات نفت کشور در اداره جنگ و اقتصاد خود با مشکل جدی مواجه می‌شد.

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت ارتش با اشاره به انتقال منطقه دوم نیروی دریایی ارتش از بوشهر به مقصد بندر راهبردی جاسک گفت: این انتقال طی یک فرایند 10 ساله صورت می‌گیرد که در قالب آن یگان‌های زیرسطح، سطحی و پروازی به بندر جاسک در سواحل مکران منتقل می‌شوند.

دریادارعباسی از توسعه زیرساخت‌ها در سواحل مکران خبرداد و گفت: سواحل مکران نیازمند احداث زیرساخت‌های مناسب است که طرح‌ها و اقدامات خوبی در دست اجراست.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.