| کد خبر: 146978 |

شهر هوشمند بوشهر طراحی می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر گفت: با توجه به زیر ساخت‌های مناسب در بوشهر، عملیات طراحی شهر هوشمند در بوشهر با مشارکت شرکت اتریشی آغاز شده است.

تین نیوز

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر گفت: با توجه به زیر ساخت‌های مناسب در بوشهر، عملیات طراحی شهر هوشمند در بوشهر با مشارکت شرکت اتریشی آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سعید زرین‌فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه 5 منطقه  در کشور به عنوان منطقه ویژه علم و فناوری شناخته شده است اظهار داشت: منطقه ویژه  علم و فناوری  در استان‌های بوشهر، خراسان رضوی، یزد، اصفهان و آذربایجان شرقی در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری  تحت عنوان "عتف" به تصویب رسید که این مناطق ویژه به عنوان پایلوت دیگر استان‌ها  محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در مناطق ویژه علم و فناوری خلاقیت‌ها و نوآوری‌های گوناگون اجرا می‌شود افزود: در منطقه ویژه علم و فناوری امکانات علمی، صنعتی، تولیدی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی و زیرساخت‌های لازم با تکیه بر خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها سبب ارتقای نوآوری، ایجاد خوشه‌های صنعتی با فناوری نو و توسعه تولید، ثروت، رفاه ملی و ایجاد جامعه دانایی محور می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر با بیان اینکه در مناطق ویژه علم و فناوری بر اساس مزیت‌های استان‌ها طرح‌های ویژه‌ای اجراء می‌شود خاطر نشان کرد: برای آذربایجان شرقی تولید قطعات خودرو و برای استان بوشهر اجرای طرح‌هایی در زمینه نخیلات، شیلات و شهر هوشمند در نظرگرفته شده است.

زرین‌فر با بیان اینکه شهر بوشهر به عنوان پایلوت شهر هوشمند کشور تعیین شده است گفت: یکی از زیرساخت‌های شهر هوشمند وجود زیرساخت‌های آن است که بوشهر به سبب وجود زیرساخت‌های لازم، برای اجرای شهر هوشمند در کشور تعیین و انتخاب شده است.

وی با اشاره به سفرکارشناسان اتریشی به بوشهر برای طراحی شهر هوشمند تصریح کرد: مدتی پیش کارشناسان موسسه علمی و فناوری اتریش به بوشهر سفری داشتند که برای طراحی شهر هوشمند راهکارهای لازم بررسی کردند و اکنون منتظر ارائه طراحی آنها هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر ، هدف از اجرای طرح شهر هوشمند را تکمیل زنجیره ارزشی بین تولیدکنندگان شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز خدماتی تا مصرف کنندگان دانست و افزود: ارتقاء سطح خدمات و رفاه مردم در زمینه‌های فرهنگی، سلامت، اجتماعی، حمل و نقل و اقتصاد از برنامه‌های شهر هوشمند است که شرکت‌های در بخش‌های مختلف برای توسعه هر شهر برنامه‌ریزی می‌کنند.

زرین‌فر با بیان اینکه با نهایی طرح شهر هوشمند بوشهر اعتبارات لازم تخصیص می‌یابد تصریح کرد: در زمینه اعتبارات با هماهنگی به عمل آمده بین استانداری و مدیریت شهری هیچ محدویتی وجود ندارد.

وی افق آینده  اجرای شهر هوشمند بوشهر را تا چهار سال آینده دانست و گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده سه تا چهار سال آینده به اهدافی که برای اجرای شهر هوشمند بوشهر تدوین شده دست می‌‌یابیم ضمن اینکه هدف از اجرای طرح شهر هوشمند بوشهر ارتقاء‌دهی خدمات بیشتر به مردم و نمونه‌ای برای دیگر نقاط کشور است.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.