| کد خبر: 145391 |

مدیریت ایمن هواپیمای زاگرس در فرودگاه بوشهر

در پی بروز نقص فنی در چرخ‎های هواپیمای شرکت زاگرس در مسیر بوشهر- تهران و بازگشت این هواپیما، فرودگاه بوشهر با ایمنی کامل شرایط فرود اضطراری این هواپیما را فراهم کرد.

تین نیوز

در پی بروز نقص فنی در چرخ‎های هواپیمای شرکت زاگرس در مسیر بوشهر- تهران و بازگشت این هواپیما، فرودگاه بوشهر با ایمنی کامل شرایط فرود اضطراری این هواپیما را فراهم کرد.

مدیرکل فرودگاه بوشهر در گفتگو با روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، درباره این سانحه گفت: این پرواز صبح امروز، شنبه 11 شهریور، در مسیر تهران انجام شد که پس از گذشت پنج دقیقه از بلند شدن آن، خلبان که احساس بروز مشکل در چرخ جلوی هواپیما کرده بود، با هماهنگی مراقبت پرواز برای بازگشت اقدام کرد.

کمال دهقان منشادی افزود: با اعلام وضعیت اضطراری ضمن آمادگی کامل تیم ایمنی و آتشنشانی فرودگاه، پس از هماهنگی خودروهای فوم پاش نیروی هوایی نیز در محل آماده شدند که البته خلبان اعلام کرد که نیازی به فوم پاشی نیست و توانست هواپیما را به خوبی بر زمین بنشاند.

وی ادامه داد: پس از فرود هواپیما، خودروهای آتشنشانی فرودگاهی به سرعت به خنک‎سازی لاستیک آسیب دیده هواپیما پرداختند و پس از آن هواپیما به پارکینگ هدایت شد تا نقص فنی آن رفع شود.

دهقان منشادی درباره حال مسافران گفت: این هواپیما 155 مسافر داشت که یکی از مسافران که یک خانم باردار بود، بر اثر این اتفاق دچار اضطراب و ناراحتی شد و به سرعت به بیمارستان انتقال یافت و بقیه مسافران در صحت کامل از هواپیما پیاده شدند.

وی با اشاره به اینکه قطعات مورد نیاز این هواپیما از طریق پرواز کاسپین از مشهد به فرودگاه بوشهر رسیده است، گفت: اکنون متخصصان در تلاشند تا مشکل را رفع کنند اما اوضاع طبق پیش‎بینی مسئولان شرکت زاگرس که قرار بود هواپیما را برای ساعت 16 آماده پرواز کنند، پیش نرفته است و همه دست اندرکاران در تلاشند که این هواپیما هر چه سریع‎تر برای پرواز آماده شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.