| کد خبر: 135049 |

دریانوردان بوشهری احتیاط کنند

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: سرعت وزش باد شمال غربی ابتدا در سواحل شمالی و بتدریج در سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر از عصر امروز جمعه افزایش می‌یابد.

تین نیوز
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: سرعت وزش باد شمال غربی ابتدا در سواحل شمالی و بتدریج در سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر از عصر امروز جمعه افزایش می‌یابد.

 

نادر شفی‌خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر بااشاره به افزایش سرعت وزش باد در خلیج فارس اظهار داشت: با توجه به بررسی نقشه های هواشناسی از عصر امروز جمعه 26 خرداد سرعت وزش باد شمال غربی ابتدا در سواحل شمالی و بتدریج در سواحل مرکزی و جنوبی استان افزایش می یابد.

 

وی از متلاطم شدن آبهای خلیج فارس در استان بوشهر خبرداد و افزود: وزش جریانات شمال غربی نسبتا شدید و شدید به طور متناوب و غالبا در نیمه دوم روز طی روزهای آینده ادامه می یابد و پیش بینی می شود تا دوشنبه آینده سواحل استان بوشهر به تناوب مواج و متلاطم باشد
 
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با تاکید بر پرهیز از دریاروی در مدت اعلام شده افزود: با توجه به مواج بودن خلیج فارس از تردد شناورها به ویژه قایق‌ها در خلیج فارس پرهیز شود.
 
شفی‌خدایی با اشاره به پدیده گرد و غبار در استان بوشهر بیان کرد: در برخی ساعات به سبب پدیده گردوخاک، کاهش دید افقی در استان بوشهر دور از انتظار نخواهد بود و این در حالی است که از امروز تا روز یکشنبه دمای هوا (در طول روز) روند افزایشی خواهد داشت.

وی با اشاره به جهت باد در استان بوشهر افزود: جهت باد در استان بوشهر غالبا شمال غربی تا شمال با سرعت 10 تا 36 کیلومتر در ساعت و در برخی ساعات تا 44 کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.
 
وی بیان کرد: ارتفاع موج خلیج فارس در استان بوشهر 30 تا 90 سانتی متر، از بعد از ظهر 60 تا 120 و در برخی ساعات تا 180 سانتی متر است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به زمان جزر و مد دریا در استان بوشهر خاطر نشان کرد: فردا زمان مداول دریا ساعت 02:53 دقیقه بامداد ، جزر اول دریا 06:20 دقیقه ، مد دوم دریا ساعت 12:28 ، جزر دوم ساعت 20:28 دقیقه خواهد بود
منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.