| کد خبر: 116234 |

◄ بازدید دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از بندرخشک پیشگامان

 تین‌نیوز|مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور صبح روز چهارشنبه از بندر خشک پیشگامان در استان یزد بازدید کرد.
 
 به گزارش تین‌نیوز به نقل از  روابط عمومی بندرخشک پیشگامان، اکبر ترکان هم‌زمان با هفته تعاون، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این بندر در جریان فعالیت‌ها و روند پیشرفت آن قرار گرفت.

در جریان این بازدید بابایی رئیس هیئت‌مدیره بندر خشک پیشگامان گزارشی از روند پیشرفت بخش‌های مختلف بندر خشک ارائه و رضایی مدیرعامل این بندر نکاتی را درباره مراحل ریل‌گذاری و اتصال این بندر به خط ریلی کشور بیان کرد.

ترکان نیز در این بازدید با اشاره به روند فعالیت در بنادرخشک گفت: این بندرها نقش برنامه‌ریزی و هماهنگی در حوزه حمل‌ونقل ایفا می‌کنند و می‌توانند روند توسعه در داخل کشور را تسریع دهند.

وی با استقبال از استقرار پایانه کانتینری در بندرخشک پیشگامان، گفت: وجود خطوط ریلی داخلی و طرح‌های در دست اجرا و انبارهای مختلف می‌تواند تا شعاع 500 کیلومتری به تجار و بازرگانان خدمات ارائه دهد.

مشاور رئیس‌جمهور در خصوص ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندرخشک پیشگامان نیز با استقبال از این موضوع گفت: معافیت‌های قابل‌ارائه در منطقه ویژه می‌تواند به رقابتی شدن تجارت این بندر کمک کند و بنده برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندرخشک همراهی لازم را خواهم کرد.

مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به قابلیت‌های فعلی بندرخشک پیشگامان تأکید کرد: این بندرخشک هم‌اکنون نیز می‌تواند قبل از تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی فعالیت‌های لازم را انجام دهد و در حوزه حمل‌ونقل و تجارت کشور وارد شود و کار کند.

بندرخشک پیشگامان، نخستین بندرخشک تعاونی ایران است که با مجوز هیئت دولت در حال تکمیل و بهره‌برداری است. بندرخشک پیشگامان به‌عنوان تنها بندرخشک که از هیئت دولت مجوزهای لازم را گرفته در 35 کیلومتری جنوب یزد در شهرستان مهریز در حال ساخت است و تاکنون روند اجرایی خوبی داشته است. این بندر شش هزار سهام‌دار مستقیم و 40 هزار سهام‌دار غیرمستقیم دارد.

راه‌آهن این بندر چندی قبل به ریل سراسری کشور متصل شد و در مسیر راه‌آهن یزد- بافق قرار گرفت. هم‌اکنون انبارهای ده هزار مترمربعی، شانیتگ یارد، اتصال ریلی، محوطه گمرکی، سردخانه دو مداره، خطوط ریلی اختصاصی، ایستگاه راه‌آهن اختصاصی، پایانه چندمنظوره و مجموعه اداری پیشرفت 50 تا 100 درصدی را دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.