| کد خبر: 149845 |

پیگیر تقویت جایگاه صادرات در مرز بین‌المللی مهران هستیم

استاندار ایلام گفت: دولت تدبیر و امید به دنبال استفاده از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه اقتصادی است.

تین نیوز

استاندار ایلام گفت: دولت تدبیر و امید به دنبال استفاده از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه اقتصادی است.

به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی دشتکی» در دیدار با رئیس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان ایلام اظهار کرد: استان ایلام می‌تواند با جلب و جذب سرمایه گذاری‌های جدید به نقطه مطلوبی برسد و برای رسیدن به این مهم نیاز است که دستگاه‌های اجرایی در کنار بخش خصوصی باشند .

وی از هرگونه همکاری با بخش خصوصی استقبال کرد و افزود: مزیت‌های بسیار زیادی از جمله نفت و گاز، مرز طولانی با عراق و آب و خاک مناسب در این استان وجود دارد که باید به سرعت و نه به کندی این استان را توسعه یافته کند .

استاندار ایلام اضافه کرد: رفع مشکلات بخش تولید، تقویت جایگاه صادرات در مرز بین‌المللی مهران و همچنین پیگیری افزایش بازارچه‌های مرزی با عراق در دستور کار قرار دارد .

سلیمانی‌دشتکی گفت: تلاش می‌شود که از طریق وزارتخانه‌های مختلف و با حمایت بخش خصوصی زمینه مناسبی برای شکوفایی اقتصادی منطقه فراهم شود .

«شعبان فروتن» رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایلام نیز در این دیدار گفت: بخش خصوصی در کنار دولت برای رسیدن به توسعه همه جانبه کشور قرار دارد و نگاه بخش خصوصی همواره به همکاری مطلوب با دولتمردان بوده و نشان داده که همواره از توسعه فضای کسب و کار استقبال می‌کند .

وی با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های عظیمی در بخش‌های مختلف است که با بهره‌برداری مطلوب از آنها می‌توان شاهد تحولی عظیم در عرصه اقتصادی بود، یادآور شد: بخش تولید با وجود داشتن مزیت‌های مطلوب می‌تواند با حمایت همه جانبه دولتمردان به نقطه مطلوبی برسد و برای رسیدن به این مهم نیاز است که بانک‌ها در کنار تولیدگران باشند .

رییس اتاق بازرگانی ایلام خواستار پیگیری افزایش بازارچه‌های جدید بین استان ایلام و کشور عراق شد و اضافه کرد: کارهای لازم از جمله جانمایی مکان در خصوص ایجاد بازارچه‌های چنگوله و چیلات انجام شده که لازم است برای تصویب نهایی از طریق مقامات کشور عراق پیگیری شوند .

به نقل از اتاق بازرگانی ایلام، فروتن ابراز امیدواری کرد، با همکاری بخش خصوصی و دولتمردان شاهد بروز شکوفایی اقتصادی در منطقه باشیم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.