| کد خبر: 146868 |

آغاز فعالیت سامانه سپهتن از ابتدای مهرماه

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت:از ابتدای مهرماه سال جاری سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان عمومی حمل مسافر به صورت جدی رفتارهای ترافیکی رانندگان را کنترل خواهد کرد.

تین نیوز

سرهنگ رضا همتی زاده با بیان اینکه در این سامانه دوربینی در روبروی راننده نصب شده و  از تمام فعالیت های راننده عکس گرفته و به سرور اصلی انتقال می دهد افزود:  رانندگان در اجرای این طرح با روشن کردن خودرو ملزم به قرار دادن گواهینامه خود در دستگاه مربوطه هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما وی با اشاره به اینکه  این سیستم با قابلیت ارتباط دیتا بیس اصلی پلیس راه ( به صورت آنلاین) می تواند مجاز بودن رانندگی راننده را به سیستم گزارش دهد یادآور شد:  در صورت نداشتن مجوز ، هشدار صوتی به راننده داده خواهد شد و آن را از رانندگی منع خواهد کرد.
 
رئیس پلیس راه استان ایلام تاکید کرد: در اجرای این سامانه هر راننده مجاز به ۹ ساعت رانندگی در طول شبانه روز می باشد و به ازای هر ۴ ساعت رانندگی مداوم  ملزم به ۱۰ دقیقه استراحت است.
 
سرهنگ همتی زاده افزود: این سیستم قابلیت محاسبه ساعات رانندگی به صورت دقیق را دارد و  در زمان استراحت بین رانندگی پیغام های مناسب صوتی را جهت آگاه سازی به راننده اعلام می کند.
 
وی یادآور شد: در صورتی که راننده از سرعت مجاز تجاوز کند ، هشدارهای لازم به راننده داده می شود  و در صورت عدم اصلاح سرعت ، راننده در ایستگاه بعدی پلیس راه مورد بازخواست و اعمال قانون قرار خواهد گرفت.
 
رئیس پلیس راه استان ایلام به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر توصیه کرد : برابر ماده ۷۲۴ قانون مجازات هر راننده وسیله نقلیه ای که در دستگاه ثبت تخلفات وسیله نقلیه عمدا تغییری ایجاد کند و یا با علم به این که چنین تغییری در دستگاه مزبور داده شود برای با اول به  حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه و یا جزای نقدی از ۵۰ هزار ریال تا ۵۰۰ هزار ریال و یا هر و مجازات و در صورت تکرار به دو تا شش ماه حبس محکوم خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.