| کد خبر: 145287 |

بهسازی راه های روستایی ملکشاهی با اعتبار 20 میلیارد ریال در دست اقدام است

فرماندار ملکشاهی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین راهکارهای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها بهبود رواه های مواصلاتی در این مناطق است، گفت: بهسازی راه های روستایی این شهرستان با اعتبار 20 میلیارد ریال در دست اقدام است.

تین نیوز

فرماندار ملکشاهی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین راهکارهای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها بهبود رواه های مواصلاتی در این مناطق است، گفت: بهسازی راه های روستایی این شهرستان با اعتبار 20 میلیارد ریال در دست اقدام است.

اسد قاسمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری کار بهسازی و آسفالت چندین روستا شهرستان ملکشاهی با اعتبار 20 میلیارد ریال در دست اقدام است.

وی افزود: یکی از این طرح ها پروژه راه سازی و آسفالت سه کیلومتر راه ارتباطی روستای وره علی نظر با اعتبار پنج میلیارد ریال است، روستای وره علی نظر از معدود روستاهای شهرستان ملکشاهی است که فاقد راه دسترسی مناسب و آسفالته بوده و کار بهسازی و آسفالت این محور در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار ملکشاهی تاکید کرد: عملیات اجرایی این طرح راهسازی از ابتدای ماه گذشته شروع و کار زیرساختی آن تمام و آسفالت بزودی شروع می شود.

قاسمی یاداور شد: پروژه روکش آسفالت راه روستایی شهر دلگشا به روستای باولک نیز از جمله این پروژه ها بود که هفته دولت به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی روکش آسفالت محور شهر مهر به روستای اما نیز بزودی آغاز می شود.

وی همچنین از آغاز آسفالت 500 متر واریانت مسیر ملکشاهی به میمه خبر داد و یادآور شد: این واریانت که در اثر تخریب جاده اصلی به علت بارندگی های سال گذشته خسارت دیده بود، هم اکنون با یک میلیارد ریال اعتبار در مرحله آسفالت قرار دارد.

شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد و 100 کیلومتر جاده فرعی و 70 کیلومتر جاده روستایی محورهای ارتباطی ملکشاهی را تشکیل داده است.

ملکشاهی از 2 بخش مرکزی و گچی که در مجموع دارای 26 روستاست تشکیل شده که ۱۵ روستا جزو بخش مرکزی و ۱۱ روستا نیز در محدوده بخش گچی قرار دارند.

از مجموع این 26 روستا تنها سه روستای بلوطستان، وره و بوستانه به طول ۲۴ کیلومتر فاقد راه آسفالته هستند و طرح هادی نیز در تمامی روستاها به جز روستای قرجلگان از توابع بخش مرکزی اجرا شده است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.