| کد خبر: 136666 |

بهره برداری از قطعه گردنه گچ زاغ در جاده آبدانان به دهلران آغاز شد

طرح تعریض و بهسازی گردنه گذرگچ زاغ از توابع بخش کلات مورموری در جاده آبدانان به دهلران روز دوشنبه در مراسمی با حضور مسئولان محلی مورد بهره برداری قرار گرفت.

تین نیوز

 طرح تعریض و بهسازی گردنه گذرگچ زاغ از توابع بخش کلات مورموری در جاده آبدانان به دهلران روز دوشنبه در مراسمی با حضور مسئولان محلی مورد بهره برداری قرار گرفت.

بخشدار کلات مورموری روز دوشنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: برای طراحی، اجرا، زیرسازی، آسفالت، خط کشی و علامتگذاری این مسیر 10 کیلومتری صعب العبور، 150 میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی و استانی هزینه شده است.


حجت هادیزاده اظهار کرد: با بهره برداری از مسیر جاده گچ زاغ، ضمن تسهیل رفت و آمد مردم در این مسیر، 12 پیچ خطرناک و غیر استاندارد از جاده آبدانان به دهلران نیز حذف شد تا رفت و آمد مردم از این جاده بین شهرستانی در آرامش و امنیت انجام شود.


مسئول اداره حمل و نقل و نگهداری راه های آبدانان نیز گفت: به منظور تامین سلامت مسافران و جلوگیری از هر گونه حوادث رانندگی، 360 تابلو هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی در مسیر یاد شده نصب گردید و این مسیر از امروز بطور رسمی زیر بار ترافیک قرار گرفت.


رحیم رشیدی افزود: پیش از بهره برداری از مسیر گچ زاغ، به علت استفاده از مسیر خطرناک و دره عمیق و غیر استاندارد گندم دول و لزوم عبور از پیچ های خطرناک، جاده کم عرض، ریزش کوه و سیلاب های مخرب در فصل بارندگی، شاهد اتفاقات ناگوار و حوادث رانندگی در این مسیر و تلفات جانی و خسارت های مالی مسافرین بودیم.


به گفته وی، با راه اندازی قطعه گچ زاغ، مسیر آبدانان به دهلران خطر تصادفات رانندگی نیز کاهش می بابد و به همین مناسبت، بهره برداری از آن با استقبال و شادی مردم منطقه کلات مورموری مواجه شد.


به گزارش ایرنا، گردنه 10 کیلومتری گچ زاغ در 150 کیلومتری جاده آبدانان به دهلران قرار دارد و روزانه صدها وسیله نقلیه حامل بار و مسافر از آن عبور می کنند، احداث و بهره بر داری از این مسیر یکی از مطالبات اساسی مردم منطقه بود.


 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.