| کد خبر: 29680 |

◄ افزودن چهار خط تولید لکوموتیو به خطوط ریلی توسط مپنا

تین نیوز | گروه مپنا تصمیم دارد چهار خط تولید لکوموتیو شامل لکوموتیوهای باری، مانوری، تونلی و برقی را به خطوط کنونی ریلی کشور اضافه کند.

به گزارش تین نیوز، امروزه بسیاری از مسولان و مدیران شرکت های فعال در صنعت حمل و نقل بر لزوم نو سازی واگنها و لوکوموتیو ها تاکید دارند.

محسن یاوری، مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی مهتاب سیر جم می گوید: با توجه به قدمت بالایی که حمل و نقل ریلی در ایران دارد بخشی از ناوگان فعال در کشور قدیمی است؛ از این رو شرکت‌های مسافرتی برنامه ریزی کرده‌اند با توجه به نیاز به نوسازی و خدمات دهی مناسب به مسافران، واگن‌های قدیمی را بهسازی و نوسازی کنند.

اما در این خصوص باید گفت این روزها رسانه ها زمزمه هایی از واردات واگن را به خود اختصاص داده اند. وارداتی که به باور کارشناسان مشکل اساسی صنعت ریلی است. اگر بپذیریم حمایت از تولید داخل محور رکن اساسی اقتصاد مقاومتی است پس مسئولان در رده های مختلف باید با حل مشکل نقدینگی و بارور سازی خطوط تولید به فکر صادرات خودروی ریلی باشند نه با واردات توان رقابتی تولید را تضعیف کنند.

در این رابطه رضا جواهری، معاون بازاریابی فروش بخش حمل و نقل ریلی مپنا بیان اینکه مپنا این توانایی را دارد که ماهانه سه دستگاه لوکوموتیو مسافری و باری تولید داخل را وارد ناوگان کند، عنوان داشت: با این توانایی گروه مپنا تصمیم دارد چهار خط تولید لکوموتیو شامل لکوموتیوهای باری، مانوری، تونلی و برقی را به خطوط کنونی ریلی کشور اضافه کند.

جواهری با بیان اینکه این لوکوموتیوها شامل لکوموتیوهای باری، مانوری، تونلی و برقی برقی می شود گفته است با اضافه شدن این چهار خط تولید، مپنا به بزرگترین تولیدکننده لکوموتیو در خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

گفتنی است ورود مپنا به صنعت حمل و نقل ریلی، با هدف توسعه زیرساختی و فراگیر این صنعت در ایران صورت پذیرفت. رویدادی که در صنایع نیرو و نفت و گاز نیز با همین رویکرد و با سرمایه‌گذاری‌های کلان چند بعدی صورت گرفته است. سرمایه‌گذاری در چنین ابعادی، نشان از رشد تقاضا در این عرصه و ضرورت انجام اقدامات زیربنایی دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    باسلام این تیتر چه ربطی به متن گزارش " شرکت حمل و نقل ریلی مهتاب سیر جم " دارد؟!

  • مهدی 0 0

    جالب اینجاست که شرکت مپنا لکوموتیو بعد از گذشت تقریبا ۲ سال هنوز سایت خود را فعال نکرده است! www. mapnalocomotive. com