| کد خبر: 22820 |

اختلاف نظر جدی بر سر افزایش نرخ بلیت قطار / افزایش قیمت ربطی به انجمن صنفی ندارد

تین نیوز | بر اساس گزارش خبرنامه دانشجویان ایران دبیرانجمن صنفی حمل ونقل ریلی خبرداد که انجمن متبوع او مجبور به پذیرش قیمت اعلامی از سوی راه آهن شده است.
 
غلامحسن عبداللهی سروی از افزایش قیمت بلیت قطار در 70 درصد مسیرها خبرداد و گفت: در 30 درصد مسیرها افزایش قیمت اتفاق نخواهد افتاد.
 
به نظر می رسد، افزایش قیمت بلیت قطارها از یازدهم مهرماه، اجرایی خواهد شد که بر این اساس، ممکن است این افزایش قیمت ها از 2000 تا 000 24 هزارتومان متغیر باشد.
 
در همین راستا، دبیرانجمن صنفی حمل و نقل ریلی تاکید کرد که انتظار بخش خصوصی برای افزایش قیمت بلیت قطار به مراتب بیشتر از این اعداد بوده و با این افزایش حداقلی، مشکل بخش خصوصی در صنعت حمل ونقل ریلی حل نخواهد شد.
 
عبداللهی با بیان اینکه انجمن صنفی حمل ونقل ریلی این عدد را قبول ندارد، تصریح کرد: نرخ تمام شده بلیت قطار به مراتب بیشتر از اینها است.
 
او البته اشاره‌ای به قیمت تمام شده بلیت قطار نکرد.
 
این افزایش قیمت بلیت قطار درحالی در نیمه دوم سال جاری به فضای رسانه‌ای کشور کشیده شده که از ابتدای مردادماه نیز بحث افزایش رقم دریافتی بابت‌ هزینه خدمات ایستگاهی کمتر از ۷ درصدی هم جنبه اجرایی یافته بود.
 
در این راستا، معاون مسافری راه‌آهن درباره دریافت هزینه خدمات ایستگاهی اظهار داشته که طبق ماده شش قانون دسترسی آزاد به شبکه حمل و نقل ریلی، دولت می‌تواند هزینه‌های بابت حق دسترسی به شبکه ریلی از شرکت‌ها دریافت کند؛این مبلغ در گذشته دریافت نمی‌شده زیرا ایستگاه‌های راه‌آهن وضعیت خوبی ‌داشت، اما مردم انتظار دارند کیفیت ایستگاه‌ها و خدمات‌دهی آنها بسیار بیشتر شود‌.
 
وی افزوده که ایستگاه‌های بین راهی هزینه‌هایی نظیر تعمیر و نگهداری، هزینه راه‌اندازی امکانات رفاهی، خدمات نماز‌خانه‌ای، هزینه نگهداری و تعمیر پله برقی، آسانسور و هزینه‌های توسعه و نگهداری دارد‌، در این راستا رقم بسیار کمی به عنوان حق دسترسی دریافت شد‌، متوسط این رقم کمتر از ۷ درصد است که به قیمت بلیت از مرداد ماه افزوده شده است.
 
با این حال، دبیر انجمن صنفی حمل ونقل ریلی این افزایش قیمت را بی ارتباط با انجمن صنفی حمل ونقل ریلی دانست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • d. h. a 0 0

    به نظر می رسد شمارش معکوس برای شروع تنشهای بین بخش خصوصی و راه اهن پایان پذیرفته است. چیزی که پیش بینی ان فراتر از انتظار نبود…ناکارامدی نحوی اجرای سیاستهای اصل ۴۴در حوزه ی حمل و نقل ریلی ونیز رهاکردن روش های توصیه شده ی مناسب و انتخاب روش هایی که در این حوزه جز از دست رفتن زمان و سرمایه دولت و در در نهایت برگشت به عقبی چندین ساله را به دنبال دارد به لحاظ عدم کارشناسی دقیق و تعریف و توافق ایین نامه های اجرایی تعامل راه اهن و بخش خصوصی از مشکلات اساسی پیش روی است. توجه شما را فقط و فقط به) عدم رعایت حقوق شهروندی و پیامد ان عدم تحقق عدالت اجتماعی جلب مینمایم).. باقی قضایا بماند. دیگر طبقه ی متوسط و ضعیف باید در رویای سفری ایمن بمانند… و…

  • محمدی - دلسوز 0 0

    اول از همه این را عرض کنم که بر همه دست اندر کاران ارشد راه آهن ج. ا. ا و بخش خصوصی ریلی مبرهن وواضح است که تنش های اخیر بر سر قیمتها بین بخش خصوصی و حاکمیت یعنی راه آهن ج. ا. ا بهترین بهانه بود برای خالی نمودن عقده های شخصی مدیران بازنشسته و یا بیرون رانده شده از راه آهن ج. ا. ا و عدم ارائه امتیاز به ایشان از سوی حاکمیت لذا خواهشا ادعای دلسوزی برای مردم بخش خصوص ی ریلی نکند چون تماما داستان دو ماه پیش افزایش نرخ خدمات ایستگاهی فقط بهانه بود برای افراد پیر و فرسوده این سیستم که مردم تاوان سوء مدیریت ایشان را می پردازندو کسی هم به فکر نیست ثانیا موضوع اصلا افزایش نرخ مطرح نیست چون مردم این هزینه ها را پرداخت می کنند ولی وجدانا بینی و بین اله چقدر خدمات به مردم بابت پولی که می گیریم می دهیم خداوکیلی این سوء مدیریتها را تا کی مردم باید تاوانش را بپردازند

  • دون پایه راه آهن 0 0

    البته محمدی که من میشناسم بعید میدونم دلسوز باشه!!!!!

  • محمدی - دلسوز 0 0

    جناب دون پایه مخاطب عاقل تر از شما می باشد و تحلیل صحیح وغیر صحیح را تشخیص می دهد لطفا در صورت تحلیل و اطلاعات درست, کامنت بگذارید من واقعا از روی دلسوزی و اطلاع رسانی به مدیران ارشد بخش خصوصی ریلی اشاره داشته وهمچنان تاکید می کنم بی کفایتی و سو مدیریت در بخشهای خصوصی که مردان[…] راه آهن بر عهده دارند را تاوانش را مردم می پردازند و اختلافات فیمابین راه آهن و بخش های خصوصی از اختلافات سلیقه ایی ایشان نشات می گیرد

  • دون پایه راه آهن 0 0

    محمدی دلسوزززززز جووووون!!!! توکه از عقلا هستی!!؟؟؟ بگو کدوم تنش وکدوم بازنشستگی؟؟؟؟ همه همونی هستند که رفتند بیرون شرکت تاسیس کردند وبرگشتند!بعد از مدتی که گذشت باز برمیگردن همونجا حالشو میبرن!!البته بعید نیست که خودت هم جزئی از همین تیر وطایفه باشی که داری ازشون درحال حاضر حمایت میکنی ویک گوشه نشستی وحالشو میبری!!!!؟!!؟!؟!؟؟