| کد خبر: 164139 |

◄ بررسی آیین‌نامه شرایط استفاده از شبکه ریلی توسط شرکت‌های باری

موضوع جلسه اضطراری انجمن صنفی ریلی، بررسی ابعاد و تبعات حقوقی, قراردادی و اقتصادی ناشی از مصوبه مورخ 96/10/10 هیئت مدیره شرکت راه آهن مبنی بر تدوین آئین نامه شرایط و ضوابط استفاده از شبکه ریلی کشور توسط شرکت‌های حمل و نقل ریلی باری بود.

تین نیوز

بنابه درخواست شرکت های حمل ونقل ریلی جلسه ای اضطراری در مورخ پانزدهم اسفند در محل دفتر انجمن و با حضور رئیس و دبیر انجمن و مدیران عامل شرکت های ریلی باری برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، موضوع این جلسه، بررسی ابعاد و تبعات حقوقی، قراردادی و اقتصادی ناشی از مصوبه مورخ 96/10/10 هیئت مدیره شرکت راه آهن مبنی بر تدوین آئین نامه شرایط و ضوابط استفاده از شبکه ریلی کشور توسط شرکت های حمل و نقل ریلی باری بود.

در این جلسه ابتدا مجموعه انجمن و شرکت های حمل و نقل ریلی بر احقاق حقوق همه بازیگران صنعت ریلی کشور از جمله احقاق حقوق دولت و شرکت راه آهن و همچنین حقوق شرکت های حمل و نقل ریلی که بر اساس قوانین بالادستی از جمله اصل 44 قانون اساسی و قانون دسترسی به شبکه ریلی کشور و آئین نامه های مصوب مندرج در این قانون از آن بهره مند شده اند تاکید داشتند.

شرکت ها همچنین تفکیک وظائف حاکمیتی و اجرایی شرکت راه آهن را که بشدت تضاد منافع بین بازیگران بخش را افزایش داده است را خواستار شدند و ایجاد نهاد رگولاتوری حمل و نقل ریلی را بعنوان یکی از ضرورت های بنیادین بخش ریلی کشور خواستار شدند.

از سوی دیگر تاکید گردید که در تحقق منافع دولت و بخش غیردولتی طرفین می بایستی ضمن توجه و اعتقاد به این اصل که این بازیگران شریک تجاری یکدیگرند و نه کارفرما و پیمانکار یکدیگر، از هرگونه رفتارهای یکجانبه گرایی خودداری شود و ملاک هرگونه رشد و توسعه و تحولی در بخش ریلی کشور که بیش از دوازده سال از حضور بخش خصوصی در آن می گذرد بایستی صرفاً قوانین جاری کشور باشد و همه بازیگران صنعت ریلی کشور به آن احترام بگذارند.

شرکت ها معتقدند برای حل و فصل اختلافات فیمابین و از جمله اختلافات مالی با شرکت راه آهن، می بایستی قرارداد دوجانبه که تعهدات طرفین در آن بطور شفاف و بر اساس قوانین مربوطه درج گردیده باشد منعقد گردد و ابلاغ دستورالعمل ها و آیین نامه هایی که صرفاً تعهدات یک طرف در آن درج شده باشد ضمن اینکه با فلسفه وجودی خصوصی سازی که همانا مشارکت حداکثری بخش خصوصی در مدیریت اقتصادی کشور می باشد مغایر است، در بلندمدت مسائل و چالش های بخش ریلی را دو چندان خواهد نمود.

در پایان شرکت ها در خصوص مصوبه اخیر هیئت مدیره شرکت راه آهن درخواست نمودند قبل از هرگونه اقدامی جلسه مشترکی با حضور مدیریت شرکت راه آهن، هیئت مدیره انجمن و مدیران عامل شرکت های حمل ونقل ریلی باری تشکیل و در خصوص این موضوع بحث و گفت وگو صورت گرفته تا از این طریق راهکاری مناسب برای تحقق منافع همه بازیگران بخش انتخاب شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.