| کد خبر: 145462 |

◄ انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل ریلی در مسیر تجدید ساختار

دبیرانجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته از برنامه تجدید ساختار انجمن خبر داد. مجید بابایی با اشاره به تغییرات گسترده بین‌المللی در روند توسعه فناوری‌ها و دانش حوزه ریلی از یک سو و ضرورت توسعه حمل‌و‌نقل ریلی کشور و تغییرات سریع محیط‌های کسب‌و‌کار که بخش ریلی را نیز در‌بر خواهد‌گرفت، بر ضرورت تجدید ساختار در بدنه ذینفعان بخش ریلی و از جمله انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و نقل ریلی تاکید کرد.

تین نیوز

دبیرانجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته از برنامه تجدید ساختار انجمن خبر داد.

 مجید بابایی با اشاره به تغییرات گسترده بین‌المللی در روند توسعه فناوری‌ها و دانش حوزه ریلی از یک سو و ضرورت توسعه حمل‌و‌نقل ریلی کشور و تغییرات سریع محیط‌های کسب‌و‌کار که بخش ریلی را نیز در‌بر خواهد‌گرفت، بر ضرورت تجدید ساختار در بدنه ذینفعان بخش ریلی و از جمله انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و نقل ریلی تاکید کرد.

بابایی اعلام کرد : در همین راستا تدوین برنامه راهبردی انجمن از ابتدای سال 1396 در دستور کار قرار گرفته و نتایج فاز اول این برنامه به تصویب هیئت مدیره انجمن نیز رسیده است. تدوین چشم انداز، بیانیه ماموریت، اهداف کلان و سیاست های شش گانه راهبردی، بخشی از خروجی های فاز اول این برنامه است. در ادامه نیز در فاز دوم برنامه در حال تدوین استراتژی‌ها و برنامه‌های عملیاتی هم سو با اهداف و سیاست‌های راهبردی انجمن هستیم.

وی در همین راستا به اصلاح ساختار سازمانی انجمن بعنوان یک اولویت مهم اشاره کرد: تجدید ساختار کارگروه‌های تخصصی، ایجاد شورای سیاستگذاری حمل‌و‌نقل ریلی، تشکیل گروه مطالعات حمل‌و‌نقل ریلی و پایش فضای کسب‌‌ و کار، تقویت کانال‌های رسانه‌ای و تقویت دبیرخانه انجمن از دیگر اقداماتی است که در این راستا تاکنون صورت گرفته است. در همین خصوص در ادامه استقرار سیستم مدیریت کیفیت، استقرار نظام آموزشی و ارتقاء مهارت و ایجاد بسترهای تعاملی مبتنی بر وب به منظور ارتباط بهتر با اعضا و دیگر ذینفعان بخش در دستور کار انجمن قرار دارد.

دبیرانجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل ریلی گفت: یکی از موضوعات مهم را که در برنامه راهبردی انجمن به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته‌ بازگرداندن برخی از اختیارات متناسب با وظائف بخش خصوصی به انجمن است که هم اکنون به‌دلیل برخی تفسیرهای نادرست در سالیان ابتدایی خصوصی‌سازی در زمره وظایف حاکمیتی قرار گرفته است. از جمله می توان به موضوعاتی نظیر صدور پروانه فعالیت برای شرکت‌های حمل‌و‌نقل ریلی، صدور مجوز فعالیت مدیران فنی شرکت‌ها و صدور مجوز نمایندگی فروش بلیت اشاره کرد.

بابایی در پایان ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر نتایج طرح تحول ساختاری صنعت و شرکت راه‌آهن با رویکرد حضور حداکثری بخش خصوصی اعلام شود تا طرح تجدید ساختار حمل‌و‌نقل ریلی در دولت دوازدهم به سرانجام خوبی برسد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.