| کد خبر: 140262 |

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی:

◄ بخش ریلی باید در اولویت قرار گیرد

در نشست خبری‌ای که صبح امروز به مناسبت معرفی"نخستین گردهمایی ایده‌های نوین در بخش ریلی مسافری در تاریخ 25 مهرماه" برگزار شد، دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته و مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن ج.ا.ا به ارائه نظرات خود در این‌باره پرداختند. در این نشست عنوان شد: بخش مسافری به‌عنوان ویترین بخش ریلی، بیشترین توجه در سطح جامعه را به خود اختصاص داده است که در همین زمینه طرح رتبه‌بندی قطارهای مسافری در نوروز 97 اجرایی می‌شود؛ این طرح، به‌طور هم‌زمان به ارتقای کیفی سطح خدمات ارائه شده به مسافران، ایجاد رقابت بین شرکت‌ها و تثبیت قیمت‌ها می‌تواند کمک کند.

تین نیوز

صبح امروز، نشست خبری در محل انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد که در آن به معرفی «نخستین گردهمایی ایده‌های نوین در بخش ریلی مسافری در تاریخ 25 مهرماه» پرداخته شد.  

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در این نشست مجید بابایی، دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته ضمن تبریک روز خبرنگار و ابراز امیدواری برای ایجاد تعامل سازنده‌ بین رسانه‌ها و متولیان بخش حمل‌ونقل کشور گفت:‌ خوشبختانه برنامه‌های پیش‌رو در بخش ریلی، نوید این را می‌دهد که به مرور بر مشکلات این بخش فائق آییم و در مسیر توسعه بخش ریلی گام‌های موثری برداریم.

وی خاطرنشان کرد: بخش مسافری به‌عنوان ویترین بخش ریلی، بیشترین توجه در سطح اجتماع را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل هم ما هم توجه ویژه‌ای به این بخش نسبت به بخش باری داریم که در تعامل مثبت با راه‌آهن،‌ انتظار آن را داریم که در توسعه طرح‌های جدید، حوزه ریلی وضعیت بهتری را تجربه کند.

مجید بابایی مهم‌ترین هدف گردهمایی را جذب و معرفی بهترین ایده‌ها در جهت ارتقای کیفیت خدمات بخش مسافری دانست و خاطرنشان کرد که در جهت افزایش نوآوری و خلاقیت در حوزه مسافری که مبتنی بر فناوری روز دنیا باشد انتظار ارائه ایده‌های نو را داریم. فرایندی که برای این گردهمایی به کار گرفته شده هم، مبتنی‌بر این است که فرصت ارائه ایده‌ها تا یازدهم شهریور ماه به این ترتیب باشد که متقاضیان برای ثبت ایده‌های‌شان به سایت انجمن مراجعه می‌کنند و  فایلی که برای این کار در نظر گزفته شده را تکمیل می‌کنند و برای ما ارسال می‌کنند.

به گفته بابایی داوران این طرح‌ها نیز متشکل از خبرگان بخش ریلی و صاحبان تفکر و ایده از شرکت‌های ایده‌پرور و موفق خواهد بود که با ترکیب این هیات داروان، در تاریخ 25 مهرماه به شش ایده برتر جوایزی تعلق می‌گیرد و آنها به توضیح ایده‌های خود خواهند پرداخت. شش محور اصلی ایده‌ها نیز شامل ارتقای کیفی سطح کیفی خدمات، ارتباط با مشتریان، فناوری‌های مورد استفاده آنها، راهکارهای افزایش درآمد، شیوه‌های فروش و کنترل بلیت و محصولات جدید در حوزه‌های ریلی مسافری که به‌عنوان مثال می‌تواند در حوزه قطارهای گردشگری مطرح باشد، خواهد بود.

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های ریلی اضافه کرد: انجمن یک نهاد صنفی است که شرکت‌های خصوصی حمل‌ونقل بار و مسافر در آن عضو هستند. ما برای اینکه توان ریلی کشور در مقایسه با دیگر شئون حمل‌ونقل بالا برود، انتظار داریم براساس سند چشم‌انداز و اهداف کلان برنامه ششم توسعه (بند 24) الویت به بخش ریلی داده شود و موانع بخش خصوصی فعال در این حوزه مرتفع شود. همچنین انتظار داریم که مزیت‌های بخش ریلی نسبت به سایر مدهای حمل‌ونقل از جمله توانایی حمل و جابه‌جایی حجم انبوه، امنیت بالا و صرفه‌جویی در مصرف سوخت دیده شود.

.بابایی ضمن بیان این مطلب که یک شرکت خصوصی برای راه‌اندازی یک رام قطار باید 50 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند و در حال حاضر بدون کمک دولت چنین امکانی برای بخش خصوصی وجود ندارد، سرمایه‌گذاری در بخش ریلی مسافری و باری را مهم‌ترین مساله این بخش دانست.

دبیر انجمن ریلی با توجه به عمر بالای ناوگان مسافری گفت: ما به‌ویژه در بخش مسافری نیاز داریم که شرکت‌های خصوصی بتوانند برای تأمین ناوگان خود، سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند که این کار مستلزم کمک دولت در قالب ارائه بسته‌های حمایتی است تا موانع سرمایه‌گذاری نیز برداشته شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.