| کد خبر: 12213 |

◄ قطار حرکت صنعت حمل و نقل کشور در انتظار تسهیلات بانکی

تین نیوز| در صورتی که خریداران واگن بتوانند به موقع منابع مالی خود را تامین کنند شرکت واگن سازی اراک نیز می تواند به موقع طبق قراردادهای منعقده واگن های مورد نیاز خریداران را تحویل دهد.

به گزارش تین نیوز، براساس گفته های چندی پیش عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، مشکل اصلی صنایع کشور نقدینگی است که برای حل این مسئله باید تزریق منابع انجام شود. در این زمینه وزارت راه و شهرسازی از محل منابع داخلی خود و وجوه اداره شده راه‌آهن به نوسازی ناوگان ریلی کمک می‌کند.

آخوندی همچنین بیان کرده بود: از سیستم بانکی کشور می‌خواهیم برای نوسازی و توسعه ناوگان ریلی نو تسهیلات بانکی ارائه دهد. البته برای خرید واگن‌های فرسوده تسهیلاتی ارائه نمی‌شود و ارائه تسهیلات به ناوگان فقط مشمول ناوگان جدید و نو است.

حال شنیده ها حاکی از ان است که شرکت واگن‌سازی پارس به دلیل کمبود نقدینگی و بودجه مشتریانش در تولید واگن با مشکل روبرو شده است. 
 
محمد محمدی، مدیرعامل شرکت واگن پارس می گوید: متاسفانه در ایران برخی از شرکت ها مبادرت به واردات واگن های فرسوده داشته که علاوه صرف هزینه زیاد تکنولوژی های 25 تا 30 سال گذشته را وارد کشور می کنند. این درحالی است که قیمت محصولات شرکت واگن سازی اراک در مقایسه با محصولات چینی و اروپایی بسیار پایین تر است. 

به گفته وی، هم اکنون برای ساخت بیش از دو هزار دستگاه انواع واگن با طرف های خود در حال مذاکره هستیم، اما کمبود نقدینگی یکی از مشکلات مشتریان ماست و اگر تسهیلات بانکی به سهولت در اختیار آنان قرار گیرد به راحتی می توانیم نسبت به تامین واگن های مورد نیاز مشتریان خود اقدام کنیم. 
 
از نظر وی، در صورتی که خریداران واگن بتوانند به موقع منابع مالی خود را تامین کنند شرکت واگن سازی اراک نیز می توانند به موقع طبق قراردادهای منعقده واگن های مورد نیاز خریداران را تحویل دهد، اما مشکلات مربوط به کمبود منابع مالی خریداران سبب می شود واگن سازی اراک به این مسئله توجه بیشتری نشان دهد.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.