| کد خبر: 131288 |

آخرین برنامه‌های انتخاباتی روحانی و رئیسی امروز در مشهد برگزار می‌شود

تین نیوز

اسحاق جهانگیری روز گذشته با صدور بیانیه‌ای از کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داد و اعلام کرد که در انتخابات 29 اردیبهشت به روحانی رای می‌دهد. جهانگیری از همان ابتدا به‌عنوان کاندیدای پوششی یا به قول خودش «مکمل حسن روحانی» و به درخواست شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان پا به صحنه انتخابات گذاشته بود. او حتی در جریان مناظرات انتخاباتی در پاسخ به انتقاد محمدباقر قالیباف که او را به‌دلیل پوششی بودن مورد انتقاد قرار داده بود، خود را نماینده جریان اصلاحات معرفی کرده بود.

 

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، جهانگیری طی یک ماه گذشته در جریان مناظرات انتخاباتی از دستاوردهای حسن روحانی حمایت کرد و حتی روز گذشته نیز در آخرین سفر استانی‌اش به یاسوج تلاش کرد تا دفاع از دولت یازدهم را در آخرین روزهای تبلیغات تکمیل کند. به همین دلیل او روز گذشته در بیانیه‌اش با اشاره به اهمیت دو انتخابات مهم ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نوشت: «این ضرورت مرا واداشت که با صلاحدید بزرگان اصلاحات و رایزنی با جناب آقای دکتر روحانی در آخرین لحظه‌های ثبت‌نام، نامزد ریاست‌جمهوری شوم و همان‌گونه که در آن زمان اعلام کردم برای تبیین وضعیت کشور در آغاز راه و مسیری که طی کردیم و راهی که پیمودیم و ارائه چشم‌انداز پیش‌رو، وارد عرصه رقابت‌ها شدم.»

 

در ادامه این بیانیه آمده است: «اکنون که دوره تبلیغات رو به پایان است و بحمدالله جناب آقای دکتر روحانی با عبور از میان همه بداخلاقی‌ها و بی‌انصافی‌ها توانسته است در معرض اقبال چشمگیر ملت قرار گیرد، من بار این مسوولیت را از خود برداشته می‌دانم و با اعلام کناره‌گیری از کاندیداتوری، تمام توان خود را در خدمت حمایت از دکتر روحانی و پیشبرد برنامه‌های آینده ایشان قرار می‌دهم.»در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «من در این مقطع، حمایت از دکتر روحانی و رای قاطع به ایشان را حمایت از ملت توانمند ایران می‌دانم که حق دارد امید به فردایی بهتر داشته باشد. من حمایت از دولت را که توانسته است با سنجیدگی و ایستادگی، ‌زمینه‌ها را برای جبران سوء‌تدبیرهای گذشته فراهم کند، ‌حمایت از نظام جمهوری اسلامی می‌دانم. من یقین دارم که دولت آینده که ان‌شاءالله با رأی بالای مردم آگاه ما به دکتر روحانی انتخاب شود، قادر خواهد بود با پشتیبانی رهبری معظم انقلاب و استفاده از همه ظرفیت‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور راهی روشن‌تر برای ‌گفت‌و گو، تفاهم و مشارکت ملی و برآوردن همه خواسته‌های ملت بگشاید.

 

مردم‌سالاری، ‌آزادی، ‌دغدغه معیشت مردم و پیشرفت کشور، آموختن از تجارب گذشته و باور به «همه برای ایران» راه غلبه بر همه مشکلات است.»او همچنین پس از انصراف در رقابت‌های انتخاباتی گفت: من به اصرار شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و تاکید رئیس‌جمهور، آقای روحانی برای کمک به اصلاحات در عرصه حضور پیدا کردم تا بگویم در سال 92 چه تحویل گرفتیم و قرار است چه بکنیم، ابتدا هم اعلام کردم من و روحانی مکمل همدیگریم.جهانگیری روز گذشته در شرایطی کناره‌گیری کرد که چند ساعت پیش از آن شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با انتشار نامه‌ای خطاب به جهانگیری، ضمن تشکر از حضور وی، درخواست کرده بود تا برای ادامه راه، به نفع روحانی کناره‌گیری کند. شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در این نامه از زحمات جهانگیری در این مسیر تشکر کرده بود. روز دوشنبه نیز محمدباقر قالیباف به نفع ابراهیم رئیسی کناره‌گیری کرده بود. به این ترتیب حالا مصطفی هاشمی‌طبا و مصطفی میرسلیم در کنار حسن روحانی و ابراهیم رئیسی در رقابت‌های انتخاباتی باقی مانده‌اند که البته شاید تا پایان امروز آنها نیز کناره‌گیری کرده و در نهایت تنها رئیسی و روحانی برای نشستن بر صندلی پاستور با یکدیگر به رقابت بپردازند.

 

خراسان شمالی آخرین مقصد

حسن‌روحانی و ابراهیم رئیسی قرار است امروز با هوادارانشان در مشهد مقدس سخن بگویند وخراسان شمالی آخرین مقصد سفرهای استانی دو کاندیدای اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری است. حسن روحانی و ابراهیم رئیسی امروز برای دیدار مردمی به بجنورد مرکز استان خراسان شمالی سفر می‌کنند. قرار است روحانی ساعت 20 در سالن ورزشی شهید علیدخت بجنورد سخنرانی کند و رئیسی نیز ساعت 13 در مصلای بجنورد با هوادارانش گفت‌وگو کند. انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت 96 برگزار می‌شود و از همین رو نامزدها تنها تا بامداد روز پنج‌شنبه 28 اردیبهشت برای تبلیغات فرصت دارند. به همین دلیل سفرهای استانی نامزدها سرعت بیشتری به خود گرفته است.

 

پاسخ‌های روحانی به منتقدین دولت

در همین راستا حسن روحانی در ادامه سفرهای استانی‌اش روز گذشته در جمع مردم زنجان با بیان اینکه «ما پای صندوق‌های رای می‌رویم تا حصر را بشکنیم»، گفت: به آنهایی که می‌خواهند قدرت در انحصار یک گروه خاص باشد می‌گوییم که قدرت ایران به همه ملت تعلق دارد و ما حصر قدرت را نمی‌پذیریم. به گزارش «ایسنا» او ادامه داد: روز جمعه باید میان یکی از دو راه تصمیم بگیریم؛ یا به سمت قله برویم و پرچم ایران را به اهتزاز درآوریم یا خدای نکرده به سمت دره برویم و عزت خود را از دست دهیم.روحانی با انتقاد از برخی سیاست‌ها در صداوسیما اظهار کرد: همه کارمندان صداوسیما افراد خوبی هستند و خبرنگاران و تولیدکنندگان آن رسانه نیز زحمتکش هستند و ما آنها را دوست داریم؛ اما این رسانه گرفتار یک باند سیاسی شده است.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با انتقاد از رفتار برخی رقبای خود گفت: اگر می‌خواهید به روحانی توهین کنید، چهار سال این کار را انجام دادید. باز هم توهین کنید اشکالی ندارد، اما چرا به معلمان کشور توهین می‌کنید و به دروغ می‌گویید که در مدارس ما ضد عفت و حجاب به فرزندانمان درس داده می‌شود. پس شرم و خجالتتان کجا رفته است؟روحانی ادامه داد: چرا به روستاییان شریف و زحمتکش و تولیدکننده ما به دروغ می‌گویید که به روحانی رأی ندهید چون یارانه شما قطع خواهد شد. او با تاکید بر اینکه ما نمی‌توانیم یک کشور عظیم و بزرگ 80 میلیونی را با نذر و صدقه اداره کنیم، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم بعد از این همه تجربه به چهار سال قبل بازگردیم.به گزارش جماران، رئیس‌جمهوری گفت: به روستاها نروید و به مردم دروغ بگویید. با اتوبوس مردم را جمع نکنید. در پادگان به آنها ناهار ندهید. ایران همین سه چهار روز نیست.او در پاسخ به طرح برخی مطالبات از سوی هواداران خود مبنی‌بر رفع حصر از تعدادی از کاندیداهای انتخابات سال ۸۸ تصریح کرد: من می‌دانم شما چه می‌گویید؛ شما می‌گویید که چرا کلیدت بعضی از درها را باز نکرده است؛ من از شما می‌خواهم که با رای‌تان به روحانی به او قدرت بازو بدهید. روحانی همچنین گفت: از بعضی‌ها می‌خواهم فقط دور و بر خودتان و مسجد خودتان و شب احیا و عاشورای خودتان را نبینید. همه جوان‌های ما اهل احیا و دعا هستند.

 

استفاده از قالیباف در دولت کرامت

به گزارش خبرآنلاین، ابراهیم رئیسی نیز روز گذشته در جمع هوادارانش گفت: آقای روحانی اجتماعات عظیم سراسر کشور را ندیده می‌گیرد و برای نشنیدن حرف مردم، می‌گوید با اتوبوس آمده‌اند. به گزارش «ایسنا» او با اشاره به کناره‌گیری محمدباقر قالیباف از انتخابات، اظهار کرد: برادر عزیز و مجاهد ما آقای قالیباف با تشخیص زمان و شرایط ایثارگرانه رفتار و تکلیف‌مدارانه انجام وظیفه کرد. این کاندیداى انتخابات ریاست‌جمهورى در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان نیز گفت: بنا داریم تا از ظرفیت قالیباف در دولت کار و کرامت استفاده کنیم. او تصریح کرد: دیدگاه اقتصادی و اجتماعی آقاى قالیباف و جهت‌گیری وی در جهت رفع بیکاری و فقر در جامعه، با اهداف ما در دولت کار و کرامت همخوانی دارد.به گزارش «ایرنا» او دوشنبه شب در برنامه مستند تلویزیونی خود«صدای مردم» که از شبکه یک سیما پخش‌شد نیز گفت: قبل از آغاز تبلیغات انتخاباتی فاصله خود را با آستان قدس حفظ کردم و از قائم مقام خواستم کار را دنبال کند. او روز دوشنبه نیز در جمع مردم اصفهان گفت: چک برجام برای نقد شدن به یک دولت مجاهد و انقلابی نیاز دارد. همچنین روز گذشته محمدباقر قالیباف و سید‌ابراهیم رئیسی به اتفاق هم برای شرکت در همایش بزرگ نیروهای انقلاب به مصلای تهران رفتند. به گزارش خبرگزاری فارس، رئیسی پس از ورود به مصلی، دست قالیباف را مقابل جمعیت بالا برد و منصور ارضی شال سبز سیادت را بر دوش رئیسی انداخت و قالیباف را در آغوش گرفت.

 

نظر میرسلیم در مورد برجام

به گزارش «ایرنا»، سید‌مصطفی میرسلیم نیز شامگاه دوشنبه در جلسه پرسش و پاسخ در جمع دانشجویان دانشگاه سراسری ارومیه، در پاسخ به این سوال که «با وجود مخالفت با برجام، چگونه با دنیا ارتباط برقرار خواهید کرد»، بیان کرد: من مخالف برجام نیستم؛ برجام تلاشی بود که انجام گرفت و منجر به تعلیق تحریم‌ها شد.همچنین به گزارش انتخاب، او کناره‌گیری از صحنه انتخابات را رد کرد و گفت: تا پایان در صحنه انتخابات می‌مانم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.