| کد خبر: 129108 |

من رای می دهم زیرا....

تین نیوز

هرچه به زمان انتخابات نزدیک تر می شویم، به ویژه با دیدن مناظرات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری، بیشتر با خود به گفت و گو می نشینیم و زمزمه می کنیم و صحبت های هر یک از نامزدها را در ذهن مرور کرده و به انتخاب فرد مورد نظر نزدیک تر می شویم.

 

به گزارش ایرنا، هر چه به روزهای پایانی اردیبهشت ماه نزدیک و نزدیک تر می شویم، ترددهایمان نسبت به انتخاب فرد اصلح کمتر و کمتر می شود و می دانیم که فرد مورد نظرمان چه کسی است، چه فردی صادق تر است، چه کسی دلسوز نظام و ملت ایران است، چه کسی به میدان آمده تا به معنای واقعی خدمت کند و اما در آن سوی میدان، چه کسی به دنبال شعارهای تکراری انتخاباتی است، چه کسی در اندیشه منافع ...

 

آری ملت فهیم و بصیر ایران، خوب می داند که معیار صداقت و راستگویی چیست و با چه ابزاری سنجش می شود، این ملت می داند که انتخاب فرد اصلح در عین سختی، ساده است و می توان مردان عمل را خوب شناخت، این ملت به پاس تاریخ طویلی که در جهان به ثبت رسانده است، این بار هم تاریخ ساز خواهد شد و به پای صندوق های رای خواهد آمد ، هریک به بهانه ای 29 اردیبهشت ماه سال 96 را تاریخی خواهد کرد و اهمیت حضور خود را در چنین روزی به اثبات خواهد رساند.

 

کمتر از 20 روز به انتخابات ریاست جمهوری باقیمانده است، انتخاباتی که سرنوشت کشورمان را رقم می زند، به راستی به چه فرد صالحی باید رای داد؟ معیارهای درست برای یک انتخاب اصلح چیست؟

 

در این کارزار انتخابات، هر کسی، معیاری برای انتخاب در ذهنش دارد، یکی تنها معیارش، حزب و حزب گرایی است و دیگری، از شخصیت فلان کاندیدا خوشش می آید، آن دیگری تنها معیارش، فن بیان کاندیدا است و پیش خود می گوید، فلانی بسیار شیوا و روان صحبت می کند.

 

فرد دیگری کارهای روبنایی و تبلیغاتی بیشتر به چشمش می آید تا کارهای زیربنایی و عمقی و این می شود، معیار انتخابش.

 

البته در این بین هستند افرادی که واقعیت گرا بوده و نسبت به مسائل اجتماعی و اقتصادی کشور اشراف داشته و با کنار هم قرار دادن همه این پازل ها به فرد اصلح می رسند.

 

در کنار همه این ها باید دانست اداره کشوری چون ایران اسلامی با آن همه پیشینه تاریخی اش، علاوه بر صداقت، خلوص نیت و دلسوزی واقعی برای آحاد ملت بویژه جوانانش که همه دغدغه شان کار و اشتغال است، علم و تخصص هم می خواهد، در واقع باید کار را به کاردان سپرد.

 

اما ملت همیشه در صحنه ایران بارها و بارها بصیر بودن خود را به اثبات رسانده و با انتخاب اصلح، اعلام کرده اند که راست از دروغ، خلوص نیت با چرب زبانی، دلسوزی با منفعت گرایی را خوب تشخیص می دهند و تا کمتر از 20 روز دیگر نیز به تردیدهای خود پایان خواهند داد و فرد مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد.

 

همان طور که پیش از این نیز گفته شد، ملت ایران، ملتی هوشیار و بصیر هستند و خوب می دانند که تنها با کار زیربنایی و عمقی، می توان مشکلات کشور را آن هم با دستان توانمند متخصصان امر ، برطرف کرد، کار زیربنایی، کار نمادین امروز و فردا نیست، کاری است که تا نسل ها برای فرزندان آن ها، باقی خواهد ماند و کاری خواهد بود، ماندگار.

 

این ملت می دانند که باید به رئیس جمهوری رای دهند که به دنبال تبلیغات و حاشیه سازی و رفتارهای جنجال ساز نیست، این رئیس جمهور به دنبال رفع مشکلات و بیان دغدغه های جوانان و ارائه راهکارهای مناسب در این زمینه است و در پرونده کاری خود، کارنامه درخشانی نیز به جای گذاشته اند.

 

یک شهروند در این زمینه می گوید چنین رئیس جمهوری برای رای جمع کردن، از دیگران سخن نمی گوید، از خودش و کارهایی که قرار است انجام دهد، سخن می گوید، چنین رئیس جمهوری برای خوب جلوه دادن خود از دیگران مایه نمی گذارد و از بدی و احیانا نقص در برخی از کارهای دیگران به نفع خود بهره نمی گیرد، چنین فردی که تنها دغدغه اش خدمت به مردم است می تواند وارد کارزار انتخابات شود و از مردم و برای مردم بگوید.

 

براین اساس این بار به میان مردم آمده ام تا از زبان آن ها بشنویم معیار رئیس جمهور اصلح چیست و برای چه رای می دهند؟

 

در برابر خون های شهدا مسئولیم

علی آقا ، خواربار فروش یکی از محلات جنوب تهران است، مردی حدودا 65 ساله، مذهبی و پدر یک شهید، مهربان و متواضع، از او می پرسم، حاج آقا رای می دهید، می گوید: دخترم، صد در صد رای می دهم، این خاک و مردمانش، روزهای تلخ و شیرین بسیاری را پشت سر گذاشته اند و دشمنان زیادی دارند، برای اینکه به دشمنانمان اثبات کنیم، ملتی متحد و یکپارچه هستیم، حتما به پای صندوق رای می روم و اعضای خانواده ام را نیز می برم.

 

در حالی که مشتری هایش را ، راه می اندازد و آن ها را به مشارکت در صحبت و رای دادن، ترغیب می کند، ادامه می دهد: یکی از نوه هایم که زیاد تمایل به رای دادن ، نداشت را با صحبت کردن ،ترغیب کرده ام تا رای بدهد، با شنیدن حرف هایم ، نظرش عوض شد، به او گفتم، پسرم، شما جوان هستید و آینده دارید، باید فرد مناسب را انتخاب کنید تا آینده شما به کمک این افراد ساخته شود، از سوی دیگر ما در برابر خون هایی که برای امنیت کشور ریخته شد، مسئولیم و باید همیشه در صحنه حاضر باشیم.

 

حاج علی آقا که با یکی از مشتریانش وارد بحث انتخاباتی در مورد نامزدهای ریاست جمهوری شده است، می گوید: اینکه به چه کسی رای دهیم، یک بحث است و اینکه حتما پای صندوق های رای برویم، بحث دیگری است.

 

مشتری حاضر در مغازه که مرد میان سالی است، می گوید: حاج آقا یکی از اقوام ما می گفت، اگر فردی نداند که چه کسی اصلح است، بهتر است رای ندهد که در جواب به او گفتم، هر فردی در زندگی شاید یک نفر را داشته باشد که از هر جهت برایش قابل قبول است در چنین شرایطی بهتر است از همان فرد مقبول، کمک و مشورت بگیرد، اما اینکه نسبت به سرنوشت کشورمان بی تفاوت باشیم و رای ندهیم، اصلا درست نیست، پس بهتر است با تحقیق و شنیدن صحبت های نامزدهای انتخاباتی ، فرد مورد نظر خود را انتخاب کنیم و حتما رای دهیم.

 

به آن ها می گویم، به نظر شما معیار یک رئیس جمهور کاری و خوب چیست؟ علی آقا می گوید: به راحتی می توان فرد اصلح را با کمی دقت و توجه انتخاب کرد، چرا که صداقت مهم ترین معیار است، فردی که با صداقت و دلسوزی پای کار بیاید، حتی اگر نتواند به دلیل مشکلاتی که ممکن است در سر راهش قرار گیرد، به شعارهایی که گفته، عمل کند، برای ما قابل قبول تر از فردی است که کاملا مشخص است برای چه نامزد شده است و آمده است با دادن یکسری شعارهای عامه پسند، برای خود رای جمع کند.

 

به فرد اخلاق مدار و متدین رای می دهم

مشتری حاضر در مغازه می گوید: فردی که اخلاق مدار و متدین باشد، همه خصوصیات مثبت را خواهد داشت البته اخلاق مدار واقعی نه متظاهر، متدین واقعی نه دورو، به چنین فردی می توان اعتماد کرد چون برای خدمت به مردم و رضایت خدا آمده است.

 

از حاج علی آقا و مشتری اش خداحافظی می کنم، دختر جوانی را در ایستگاه تاکسی می بینم و با او به گفت و گو می نشینم، می گوید: حتما 29 اردیبشهت ماه به پای صندوق رای خواهم رفت و رای خواهم داد و می دانم که به چه کسی رای می دهم

 

به آقای...،

خنده ای کرده و ادامه می دهد: من جزئی از این کشور هستم و در تمام سرنوشت کشورم، سهیمم، باید رای دهم، مثل خانواده ای هستیم که هر اتفاقی و هر تصمیمی گرفته شود، نظر تمام اعضاء خانواده پرسیده می شود مگر فردی که هنوز به تمیز عقلی نرسیده و از نظر سنی بسیار کوچک است، مگر می شود، پدر خانواده، منزل مسکونی را بدون نظر اعضای خانواده عوض کند، مگر می شود، هر تصمیمی را بدون نظر اعضای خانواده که عزیزانش، هستند، اتخاذ کند، ما هم فرزندان این کشور هستیم و باید در سرنوشت کشورمان دخیل باشیم.

 

این دختر جوان به صحبت های رهبری اشاره کرده و می گوید: ایشان فرمودند از هیچ فرد و حزبی حمایت نمی کنم اما می گویم که حتما رای دهید و در سرنوشت کشورتان سهیم باشید، این صحبت ها، صحبت های عمیق و ارزنده ای است، چون پدری که دوست دارد، فرزندانش در مدیریت خانه، مشارکت داشته باشند، من صحبت های رهبری را کاملا قبول دارم، شاید فرد زیاد مذهبی نباشم اما کشورم را بسیار دوست دارم و حتما رای خواهم داد و این موضوع هیچ ارتباطی به گرایش های مذهب و سیاسی ندارد.

 

به فردی رای می دهم که مشکل بیکاری را برطرف کند

محمد حدودا 21 ساله و دانشجوی رشته نرم افزار است، می گوید: بعد از فارغ التحصیلی و سربازی ، دغدغه شغل دارم، حتما رای می دهم و به فردی رای می دهم که مشکلات ما جوانان بویژه اشتغال برای او دغدغه است، باید رای دهم تا در سایه رای، سرنوشت خودم و جوان های هم سن و سالم را رقم بزنم، نمی توان حداقل نسبت به سرنوشت خودم ، بی تفاوت باشم.

 

وی ادامه داد: تمام اعضای خانواده ام که قشری فرهنگی و زحمت کش، هستند نیز رای می دهند، به عنوان مثال خواهر بزرگترم که خیلی تحت تاثیر او هستم به اعضای خانواده ام گفته، اگر رای ندهید در قبال جوانانی همچون محمد مسئولید، باید به پای صندوق های رای رفته و انتخاب اصلح را داخل صندوق بیندازید تا سرنوشت جوانانی مثل برادرم، به خوبی رقم خورده و از مهاجرت چنین جوانانی به کشور جلوگیری شود و آن ها در کشور خودمان بمانند و خدمت کنند.

 

محمد می گوید: صحبت های خواهرم را قبول دارم، چرا باید جوانان با استعداد ما به خارج از کشور مهاجرت کنند، اگر همه ما متحد شده و به فرد مناسبی رای دهیم تا وضعیت اشتغال و ازدواج جوانان را ساماندهی کرده، معیار انتخاب افراد در سمت ها و جایگاه ها را تنها تخصص و توانایی قرار دهد نه قومیت و رابطه، چرا باید به خارج از کشور پناهنده شویم، مگر ما در کشورمان، چه چیزی کم داریم، جمعیت ما که جوان است، سرزمین پهناور ما برای اشتغال زایی غنی است، پس باید ماند و حضور داشت که من به عنوان نماینده ای از نسل جوان از جوانان هم سن و سالم می خواهم، حتما رای دهند.

 

به خاطر سرنوشت فرزندانم رای می دهم

زیبا خانم، مادر چهار فرزند بزرگسال است که اکنون هر یک از فرزندانش به نوعی در جامعه حضور اجتماعی دارند، می گوید: تمام فرزندانم ازدواج کرده و در سمتی مشغول به کار هستند، یکی از دخترانم در سن ازدواج و بیکار است که البته جوانانی از این دست در کشور کم نداریم که دغدغه اشتغال و ازدواج دارند و والدینی مثل من کم نیستند که نگران آینده و سرنوشت فرزندانشان هستند آن هم در شرایطی که سن ازدواج بالا رفته و شرایط کسب و کار مناسب نیست، دوست دارم پای صندوق رفته و حتما رای بدهم، ما والدین وظیفه خود می دانیم که در سرنوشت کشورمان که در نهایت ختم به سرنوشت فرزندانمان می شود، سهیم باشیم ، دغدغه فرزندانمان، دغدغه ما است و باید در انتخاب خود دقت کنیم و به کسی رای دهیم که نسبت به مسائل و مشکلات فعلی کشور آشنا باشد.

 

وی اضافه می کند: درست است که رای دادن بسیار مهم است اما مهم تر ازآن این است که به کسی رای دهیم که اصلح باشد، چرا که با انتخاب غلط، سرنوشت فرزندانمان را به نابودی می کشاند، باید به فردی رای دهیم که صاحب فکر و اندیشه باشد، کارشناس بوده و بتواند با انتخاب تیم حرفه ای، مشکلات کشور را قدم به قدم حل کند، در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی کشور، اشتغال جوانان است که با ایجاد اشتغال سازنده نه تنها چرخ صنعت کشور با سرعت بیشتری خواهد چرخید، به نوعی با مشکل اعتیاد و آسیب های اجتماعی نیز مقابله خواهد شد.

 

رئیس جمهور آینده مشکلات کلان شهرتهران را برطرف کند

وی با اشاره به مشکلات فعلی کلان شهری مثل تهران می گوید: از طرف دیگر دوست دارم به فردی رای دهم که به فکر بومی های کلان شهر ها باشد ، بومی هایی که دیده نمی شوند و از طرفی صدایشان نیز به جایی نمی رسد، شاید تا کنون کسی در این مورد صحبت نکرده است، باید فردی روی کار بیاید که از مهاجرت های بی رویه به کلان شهرهایی مثل تهران، جلوگیری کرده و با ایجاد اشتغال و بردن امکانات به سایر استان ها از مهاجرت بی رویه جلوگیری کند تا از این طریق شاهد آسیب های اجتماعی بسیار در کلان شهرها نباشیم، شاهد آلودگی صوتی و ترافیکی نباشیم، یک زمانی شهری مثل تهران برای خود هویت داشت اما اکنون هویتی باقی نمانده است.

 

وی ادامه می دهد: در اثر ازدیاد جمعیت، آسیب های اجتماعی در تهران بیشتر از سایر شهرها است، همه فکر می کنند در تهران شغل وجود دارد به همین دلیل یک نوع به هم ریختگی کاملا مشهود در سطح کوچه و خیابان ها دیده می شود، گویی هیچ چیزی سر جای خودش نیست، معلوم نیست، راننده تاکسی چه کسی و ...

 

این شهروند تهرانی اضافه می کند:با کاهش جمعیت در کلان شهرها دیگر شاهد آلودگی هوا و بیکاری افراد بومی نخواهیم بود، باید در این زمینه فکری اندیشیده شود تا روستا ها خالی از سکنه نشود، بسیاری از والدین در سایر استان ها تک و تنها و دور از فرزندان خود زندگی می کنند چرا که برخی از جوانان از شهر و کاشانه خود به تهران و کلان شهرهای دیگر مهاجرت کرده و به دلایلی مثل بیکاری یا تجمل گرایی حاضر به زندگی در شهر و کاشانه خود نیستند به همین دلیل باید فردی رئیس جمهور شود تا مشکلات شهرها و روستاها را ببیند نه اینکه به شهرها اهمیت داده و از روستا ها غفلت کند یا بالعکس، باید تمام امکانات اعم از تحصیلی و شغلی و درمانی به شکل عادلانه توزیع شود.

 

در نهایت باید گفت، در جامعه ای که براساس مردم سالاری دینی پایه گذاری شده و همچنین امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره اعلام کرده اند، داشتن تدین و تعبد، علم و تخصص، وفاداری به مردم و تلاش برای رضایت آنان، داشتن شجاعت، عدم استفاده از بیت المال در تبلیغات، اسراف نکردن در تبلیغات انتخاباتی، آشنایی با طعم فقر و برخورداری از روحیه کوخ نشینی، برخورداری از اخلاق اسلامی، بصیرت سیاسی و اطلاع از مسایل روز ایران و جهان، خائن و فاسد نبودن ،خضوع در برابر قانون و اعتقاد به انقلاب، نظام و قانون اساسی از معیارهای اصلی انتخاب رئیس جمهوری است که باید همواره این معیارها را در انتخاب رئیس جمهور آینده ملاک عمل قرار داده و خود را نسبت به سرنوشت کشور بی تفاوت ندانسته و همواره در سرنوشت کشورمان که سرنوشت خانواده، جامعه و عزیزانمان است، سهیم باشیم، وعده ما 29 اردیبهشت ماه پای صندوق های رای..

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.