| کد خبر: 3568 |

◄ مذاکره با سرمایه گذاران خارجی برای ساخت خطوط مترو کرج / لزوم اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل فاز اول خط ۲ مترو کرج

تین نیوز | تکمیل فاز اول خط 2 متروکرج نیازمند 500 میلیارد تومان بودجه است. بودجه سال 92 مترو کرج، تنها 34 میلیارد تومان بود.

جواد سعیدی، مدیر روابط عمومی سازمان قطار شهری کرج و حومه با اعلام این مطلب در گفتگو با تین نیوز در خصوص متروی کرج و روند پیشرفت خطوط در حال ساخت گفت: متروی کرج 6 خط مصوب شده در شورای عالی ترافیک دارد که در مجموع به طول تقریبی 100 کیلومتر است. از این خطوط خط 1 با مترو تهران مشترک است.

مدیر روابط عمومی سازمان قطار شهری کرج وحومه افزود: در حال حاضر خط 2 مترو کرج که در مجموع به طول 27 کیلومتر است در حال ساخت است و سایر خطوط نیز مطالعات اولیه انجام گرفته است و در حال مذاکره برای یافتن سرمایه‌گذار خارجی هستیم تا این خطوط نیز عملیاتی شوند.

وی تأکید کرد: تاکنون برای ساخت خط 3 با یک شرکت مالزی و خط 2 با شرکت‌های چینی مذاکره کرده‌ایم و در صورتی که سرمایه‌گذار خارجی پیدا نشود، در صدد واگذاری خطوط به سرمایه‌گذاران داخلی هستیم.

سعیدی در رابطه با احداث خط 2 مترو کرج گفت: این خط در 2 فاز ساخته می‌شود در فاز اول، حفاری 15 کیلومتر از تونل‌ها تمام شده است.

وی خاطرنشان ساخت:  در اولویت اول با توجه به بودجه‌ای که دولت به عنوان طرح مهر ماندگار در سال گذشته مصوب کرده بود قرار بود که 6 کیلومتر از 15 کیلومتر فاز اول با 6 ایستگاه از 45 متری گلشهر تا چهارراه طالقانی به بهره‌برداری برسد که متأسفانه هنوز تکمیل نشده است.

مدیر روابط عمومی سازمان قطار شهری کرج وحومه با اشاره به پیشرفت کارهای ساختمانی 6 ایستگاه فاز اول خط 2 مترو کرج گفت: برای تکمیل و بهره‌برداری از 15 کیلومتر خط 2 مترو، نیازمند 500 میلیارد تومان هستیم، این در حالی است که سال گذشته 34 میلیارد تومان پول به مترو کرج تخصیص یافت.

سعیدی افزود: حفاری 15 کیلومتر از تونل مترو کرج بدون استفاده از دستگاه حفار TBM بوده و قرار است که پیمانکار این خط (شرکت سابیر)، در صورت تمدید قرارداد در فاز دوم از دستگاه حفار TBM استفاده نماید.

وی در پایان ضمن تشکر از تلاش مسئولان استان البرز گفت: با تلاش این عزیزان برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی اقدامات خوبی انجام شده است تا بتوان روند ساخت مترو کرج تسریع شود.  

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهروند کرجی 0 0

    نکته جالب اینجاست که با همه محدودیتهای مالی که وجود دارد و در حالیکه هنوز حتی یک متر هم ریل گذاری نشده است، مبلغی در حدود ٣٥ میلیارد تومان در سال ٩٢ صرف خرید دو رام قطار گردیده و این واگنها در حال خاک خوردن در محوطه واگن سازی تهران می باشد وماهیانه مبلغ قابل توجهی هم هزینه انبارداری پرداخت می گردد. آیا بهتر نبود پول این واگنها صرف تکمیل خط میگردید؟ آیا با این روش مدیریت می توان توقع داشت که در آینده نزدیک شاهد بهره بردای خط٢ مترو کرج باشیم؟