| کد خبر: 167832 |

◄ باند و ترمینال مسافربری پیام تا پایان خرداد به بهره‌برداری می‌رسد

باند و ترمینال مسافربری فرودگاه پیام تا پایان ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

مدیر کل دفتر طرح، توسعه و عمران فرودگاه پیام از اتمام باند و به بهره‌برادری از ترمینال مسافری این فرودگاه تا پایان ماه خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام، با علی بابایی ربیعی مدیر کل دفتر طرح، توسعه و عمران در این خصوص گفت و گوی داشته که در ادامه می‌خوانید:

یکی از مهم‌ترین رخدادهای جاری پیام، بحث مسافری شدن فرودگاه است؛ پروژه‌های مربوط به این امر در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

یکی از مهم ترین بخش‌های این پروژه، ترمینال مسافری است که به امید خدا تا پایان خردادماه به بهره‌برداری خواهد رسید؛ در کنار ترمینال مسافری، پارکینگ روبازی نیز واقع‌شده که قرارداد آن به‌تازگی منعقد شده‌است. همچنین ساخت سوله آشیانه نیز در مرحله ساخت فونداسیون و اسکلت قرار دارد.

  به زبان آمار این سه پروژه تاکنون چند درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند؟

ترمینال مسافری ۹۳ درصد، پارکینگ روباز ۲۰ درصد و سوله آشیانه ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

  یکی از مهم‌ترین مواردی که سازمان هواپیمایی کشوری بر آن تاکید ویژه‌ای دارد باند پرواز فرودگاه است؛ در این باره چه اقداماتی صورت گرفته است؟

برای ما تمامی پروژه‌ها حساسیت خاص خود را دارد اما ترمیم و بهسازی باند فرودگاه و سطوح پروازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به همین دلیل علاوه بر تراش آسفالت کل سطح باند وعملیات درزگیری، پروژه آسفالت‌ریزی باند نیز طی دو مرحله انجام شد که کل کارهمزمان با تکمیل ترمینال مسافری به اتمام خواهد رسید.

در کنار این موارد، پروژه روشنایی باند و سطوح پروازی نیز در دستور کار است که خریدهای آن نیز انجام‌شده و در مرحله برگزاری مناقصه قرار دارد که این موضوع در معاونت هوانوردی و امور فرودگاهی در حال پیگیری است.

  حال بپردازیم به منطقه ویژه اقتصادی پیام و پروژه‌های آن

یکی از پروژه‌های مهم در این منطقه، ساخت دو سوله با کاربری انبارداری است که هر کدام چهار هزار و 128 متر مساحت داشته و در تسهیل امور واحدهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی تاثیر بسزایی دارند. در پروپزه بلوار ۹۰ متری که ورودی اصلی این منطقه به شمار می‌رود، خاکبرداری کل عرض انجام‌شده و حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ لازم به ذکر است که از این شاهراه یک راه فرعی نیز منشعب خواهد شد که مستقیما به ترمینال مسافری فروگاه بین‌المللی پیام اتصال پیدا خواهد کرد.

 در حالی که مدیریت فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام، اهتمام ویژه‌ای به مقوله توسعه دارند قاعدتاً یکی از مشکلات در این راه بحث آب است چه گام‌هایی برای رفع این مشکل برداشته‌اید؟

در بحث آب که به حق یکی از جدی‌ترین چالش‌های توسعه به شمار می‌رود اقدامات متعددی صورت گرفته که یکی از آن‌ها پروژه مطالعاتی طرح جامع شبکه آب است که مشاور آن انتخاب‌شده و قرارداد آن به‌زودی منعقد خواهد شد.

اقدام بزرگ دیگری که در بحث آب انجام‌شده پروژه نوسازی شبکه آب‌رسانی است که از چاه قزل‌حصار تا پیام به طول شش کیلومتر صورت پذیرفته است؛ در این پروژه، شبکه قدیمی ناکارآمد با لوله‌های پلی اتیلن جایگزین شد؛ همچنین به موازات این شبکه یک مخزن بتنی ۵۰۰ متر مکعبی و یک مخزن هوایی ۱۰۰ متر مکعبی قرار داده شد.

در کنار تمامی این موارد کل شبکه از طریق یک سیستم تله‌متری به صورت شبانه‌روزی کنترل خواهد شد به نحوی که می‌توان با دقت بالابر کلیه   فرآیندهای شبکه آب‌رسانی نظارتی دقیق داشت.

  به عنوان آخرین سوال در خصوص بقیه پروژه‌ها بفرمایید.

ایجاد دیوار پیرامون زمین‌های پیام از دیگر پروژه‌های ماست که هم‌اینک هفت کیلومتر دیوار بتنی پیش‌ساخته نصب‌شده و این کار همچنان ادامه دارد؛   پروژه بعدی  که هنوز برنده مناقصه آن مشخص نیست؛ پروژه ترمیم و تغییر کاربری یکی از سوله‌هاست که قرار است کاربری آن اداری شده و متراژ تقریبی آن چهار هزار و 700 متر است.

همچنین پروژه نقشه‌برداری از اراضی سه هزار و 600  هکتاری پیام با زهپاد که در حال اجراست و تا سه ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.