| کد خبر: 161290 |

شهروندان البرزی از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند

مدیرکل بحران استانداری البرز گفت: با توجه به پیش بینی های هواشناسی و بارش های شدید شهروندان این استان از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.

تین نیوز

مدیرکل بحران استانداری البرز گفت: با توجه به پیش بینی های هواشناسی و بارش های شدید شهروندان این استان از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.

به گزارش ایرنا، مهدی مهرور افزود: براساس اخطاریه سازمان مدیریت بحران کشور پیرامون پیش بینی وضعیت جوی و بررسی آخرین الگوهای پیش یابی طی روزهای جمعه و شنبه 27 و 28 بهمن ماه آسمان استان ابری و مه آلود، وزش باد (گاهی شدید)، رعد و برق، بارش باران و برف (در ارتفاعات و جاده های منتهی به کوهستان بارش برف) مورد انتظار است.

وی افزود: ضروری است اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم انجام گیرد واعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان ها آمادگی کامل برای بارش احتمالی برف و باران داشته باشند.

مهرور گفت: شهروندان از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال سیلابی شدن مسیلها، رودخانه های فصلی و دائمی و آب گرفتگی معابر شهری در پاره ای مناطق و لغزندگی، اختلال در تردد و کاهش دید در جاده های کوهستانی و معابر شهری خودداری کنند.

وی، همچنین بر خودداری از سفر غیر ضروری در محورهای کوهستانی به دلیل احتمال ریزش بهمن، ریزش سنگ و رانش کوه به سبب انباشت برف در مناطق برف گیر تاکید کرد.

مدیر کل بحران گفت: شهروندان تجهیزات زمستانی (زنجیر چرخ، لباس گرم، وسایل گرمایشی، مواد غذایی کافی ) در صورت سفر به همراه داشته باشند.

وی همچنین بر مدیریت در مصرف بهینه سوخت و انرژی بویژه گاز برای پیشگیری از افت فشار در شبکه گاز رسانی تاکید کرد و گفت: تمام دستگاه ها موظف به صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون به ویژه رسانه های استانی به کشاورزان، دامداران، عشایر، کوهنوردان، مسافرین عبوری برای رعایت اصول ایمنی بیشتر هستند.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.