| کد خبر: 152919 |

نبود پل عابر پیاده در شهرک زراعی کرج/عبور از خیابان با دلهره

نبود پل عابر پیاده در ورودی شهرک مهندسی زراعی مشکلی است که گریبان شهروندان را گرفته و عبور از خیابان ورودی شهرک راه با دلهره همراه کرده است.

تین نیوز

 نبود پل عابر پیاده در ورودی شهرک مهندسی زراعی مشکلی است که گریبان شهروندان را گرفته و عبور از خیابان ورودی شهرک راه با دلهره همراه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پشتش خمیده و با تکیه‌بر عصا از خیابان عبور می‌کند، سرعت خودروها دلش را می‌لرزاند، سعی می‌کند تندتر حرکت کند تا خودروها نرسیده عرض خیابان را طی کند، ساکن شهرک مهندس زراعی در کرج است، پیرمرد ایستاده کنار خیابان را می‌گویم، با لحنی شاکی می‌گوید: عبور از این خیابان هرروز سخت‌تر از دیروز می‌شود.

بیش از ۳۰ سال است که این شهرک ساخته‌شده و روزبه‌روز به جمعیتش افزوده می‌شود اما هنوز یک پل عابر پیاده در ورودی این شهرک ساخته نشده است، درحالی‌که خسته است سعی می‌کند مشکل نبود پل عابر پیاده در ورودی شهرک را مطرح کند، جان مردم برای عبور از این خیابان درخطر است، خودم شاهد چند تصادف در اینجا بوده‌ام.

پیرمرد از مطالبه‌ای صحبت می‌کند که پس از گذشت سال‌ها روی زمین‌مانده است، علاوه بر خستگی از مسئولانی که می‌توانند کاری کنند ولی چشمشان را روی مشکلات مردم بسته‌اند، گله دارد، همان‌طور که با من حرف می‌زند به سمت ایستگاه تاکسی ورودی شهرک می‌رود، همراهی‌اش می‌کنم، به ایستگاه که می‌رسیم به راننده‌های تاکسی می‌گوید: بیایید و بگویید هرروز در این خیابان چه می‌شود، بگویید که مردم با چه سختی از این خیابان عبور می‌کنند، با همان حال خسته‌اش می‌گوید: اگر قرار است این صحبت‌ها به گوش مسئولان برسد، از آن‌ها می‌خواهم یک‌بار بیایند و از این خیابان عبور کنند.

در همین حال خانمی به همراه فرزندش از تاکسی پیاده می‌شود و به جمع ما اضافه، فرزندش دانش‌آموز مدرسه‌ای در محمد شهر است و برای رفت‌وآمد به مدرسه باید هرروز عرض این خیابان را طی کند، می‌گوید: سال گذشته یکی از دانش آموزان در حال عبور از خیابان تصادف کرد، چندین بار به شهرداری مراجعه کرده‌ایم اما نتیجه نگرفتم و در بهترین حالت پاسخ مسئولان این بود که جاده محمد شهر جزو شهرستان کرج و بخش محمدشهر است و به شهرداری‌های مشکین‌دشت و فردیس مربوط نمی‌شود.

در همین حین آقا رحیم که یکی از رانندگان تاکسی است، می‌گوید: شاهد تصادفات زیادی در این خیابان بوده و از مسئولان می‌خواهم تا فکری برای احداث یک پل عابر پیاده کنند، بعضی مواقع عابران پیاده بیش از یک ربع کنار خیابان می‌ایستند تا از حجم ماشین‌ها کم شود و بتوانند از خیابان عبور کنند.

شهرک مهندسی زراعی یکی از شهرک‌های قدیمی است که ساکنان زیادی را در دل خود جا داده است، لزوم احداث پل عابر پیاده در ورودی این شهرک خواسته به حقی است که باید موردتوجه قرار گیرد، خواسته‌ای که با بسیاری از مسئولان شهر در میان گذاشته‌شده ولی هنوز به آن جامه عمل پوشانده نشده است.

شهرداری منطقه دو کرج اعلام کرده است؛ نصب پل عابر پیاده در این محدوده باید در شورای ترافیک شهرستان مطرح و درباره‌اش تصمیم‌گیری شود.

سرهنگ رضا معظمی گودرزی رئیس پلیس‌راه استان البرز دراین‌باره به خبرنگار مهر گفت: با توجه به آمارهای موجود تصادف شدید فوتی و جرحی در ورودی این شهرک نداشته‌ایم اما به‌منظور اهمیت جان شهروندان، این موضوع در کمیته فنی ترافیک مطرح می‌شود.

وی گفت: اگر در شورای ترافیک استان اهمیت احداث پل عابر پیاده در ورودی این شهرک مطرح و موردبررسی قرار گیرد، پل عابر پیاده مقابل ورودی این شهرک نصب می‌شود ولی تاکنون شهروندی برای این مهم به پلیس‌راه مراجعه نکرده است، اگر شهروندان لزوم احداث پل عابر پیاده را با این پلیس در میان می‌گذاشتند، قطعاً به این موضوع رسیدگی می‌شد.

رئیس پلیس‌راه استان البرز بابیان اینکه در برخی از خیابان‌ها برای احداث پل عابر پیاده بیشتر از آنکه سلامتی عابران در نظر گرفته شود، به تبلیغات و درآمدزایی از آن توجه می‌شود، گفت: در راستای این مطالبه از سوی شهروندان، مأموران پلیس‌راه را برای بررسی و ارزیابی موضوع به این محل اعزام می‌کنیم و در صورت نیاز نسبت به احداث پل عابر پیاده اقدام کنیم.

به گفته وی اگر احداث پل عابر پیاده در ورودی این شهرک تصویب شود، وظیفه اجرای آن با شهرداری است که در این مورد شهرداری نیز با بخش خصوصی مشارکت می‌کند و هزینه‌ای برای این نهاد و یا راهداری ندارد

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.