| کد خبر: 152646 |

پروژه بزرگراه شمالی اولویت شهر کرج نیست

رئیس کمیسیون عمران و معماری شورای شهر کرج گفت: شورای شهر چهارم براساس دیدگاه و نظرات موجود از بزرگراه شمالی به عنوان یک ابرپروژه شهری نام برده اند و برهمین اساس آن را در اولویت کاری مدیریت شهری قرار دادند اما به نظرم این پروژه در شرایط فعلی اولویت شهر کرج نیست.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و معماری شورای شهر کرج گفت: شورای شهر چهارم براساس دیدگاه و نظرات موجود از بزرگراه شمالی به عنوان یک ابرپروژه شهری نام برده اند و برهمین اساس آن را در اولویت کاری مدیریت شهری قرار دادند اما به نظرم این پروژه در شرایط فعلی اولویت شهر کرج نیست.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، همانطور که انتظار می رفت آغاز به کار شورای پنجم شهر کرج با تفکرات و دیدگاه های جدیدی همراه شده است و اعضای جدید پارلمان شهری با رویکردی متفاوت موضوعات و مشکلات شهر کرج را رصد می کنند.

در جلساتی که شورای شهر کرج در دوره جدید داشته و همچنین نشست هایی که کمیسیون های مختلف داشته اند می توان این تفاوت دیدگاه و نگرش را در جمع اعضای شورای شهربه عینه دید.

اعضای فعلی شورای شهر به بخشی از آنچه تاکنون شهر براساس آن اداره شده نقد دارند و معتقدند در فضای فعلی پیاده سازی خیلی از مصوبات شورای شهر به خصوص در حوزه ترافیکی مقدور نیست وحداقل اینکه باید موضوعات مهمتری در دستور کار مدیریت شهری کرج باشد.

در روزهایی که دو موضوع مهم قطار شهری کرج و بزرگراه شمالی به عنوان دو پروژه مهم ترافیکی کلانشهر کرج مطرح است به سراغ رییس کمیسیون عمران ومعماری شورای شهر کرج رفتیم وبا وی به شکل شفاف در این ارتباط گفتگو کردیم.

*این روزها از پروژه بزرگراه شمالی به عنوان یکی از راهکارهای کاهش ترافیک شهر کرج یاد می شود، به عنوان رییس کمیسیون عمران وشهرسازی چقدر این دیدگاه را قبول دارید؟

شورای شهر چهارم براساس دیدگاه و نظرات موجود از بزرگراه شمالی به عنوان یک ابرپروژه شهری نام برده اند و برهمین اساس آن را در اولویت کاری مدیریت شهری قرار دادند اما به نظرم این پروژه در شرایط فعلی اولویت شهر کرج نیست.

معتقدم درشرایط فعلی که شهرداری بی پول است و وضعیت مناسبی از لحاظ درآمدی نداریم پیش بردن این پروژه با قرض گرفتن از منابع بانکی کار درستی نیست.

*جدا از مبحث محدودیت اعتبارات این پروژه را تا چه میزان در کاهش ترافیک وتسهیل ترددهای شهری موثر می دانید؟

به نظرم این پروژه پیوست های زیست محیطی لازم را ندارد و مناطق شمالی شهر کرج و محلات آن را به دلیل نوع دسترسی ها  با تبعات مختلفی چون آلودگی مواجه می کند.

*با این تفاسیر به نظر می رسد خیلی راغب به تسریع در اجرای این پروژه نیستید؟

پروژه در حال اجراست و تصمیمی دال بر توقف آن گرفته نشده است. این پروژه از گذشته کلید خورده و با توجه به تصویب اعتبار برای آن در حال اجراست.

هم اکنون هم برای ادامه آن درخواست نقدینگی واعتبارشده که در حال بررسی است.

به شخصه ودر جایگاه مسئول کمیسیون نگاه ودیدگاه خودم به این پروژه را عنوان کردم ودر نهایت مجموع اعضا هستند که برای آینده این پروژه تصمیم می گیرند.

*در حوزه ترافیکی چه موضوعی را اولویت می دانید؟

به عنوان کسی که در این شهر زندگی می کنم واهل این شهر هستم به سرانجام رسیدن مترو شهر کرج به نظرم در اولویت شورای شهر کرج است.

وضعیت حمل ونقل عمومی شهر کرج بسیار اسف بار است و باید راه اندازی مترو در کرج را تسریع کنیم تا ترافیک روبه تزاید معابر شهرمان به نوعی کنترل ومهار شود.

در عین حال معتقدم به جای صرف هزینه های بالا و گرفتن وام های سنگین از بانک برای پیش بردن چنین پروژه هایی می توان با مبالغی بسیا کمتر نسبت به احداث سرانه های فرهنگی ورزشی در محلات مختلف شهر اقدام کرد که خروجی بهتری دارد و ثمرات آن برای یک یک شهروندان ملموس تر خواهد بود. 

 

منبع: پایگاه خبری قدس آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.