| کد خبر: 143770 |

مدیرکل راهداری استان البرز تشریح کرد:

بهره‌برداری از چهار دستگاه دوربین نظارت تصویری در محورهای البرز طی هفته دولت

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز با بیان اینکه هفته دولت چهار دوربین نظارت تصویری جدید در محورهای این استان نصب می‌شود از کاهش 44 درصدی تلفات جاده‌ای البرز در بهار امسال خبر داد و گفت: استان البرز توانست رتبه نخست کاهش تلفات جاده‌ای را در کشور کسب کند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز با بیان اینکه هفته دولت چهار دوربین نظارت تصویری جدید در محورهای این استان نصب می‌شود از کاهش 44 درصدی تلفات جاده‌ای البرز در بهار امسال خبر داد و گفت: استان البرز توانست رتبه نخست کاهش تلفات جاده‌ای را در کشور کسب کند.

سید یعقوب میرکتولی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح مهمترین برنامه‌ها و اقدامات این اداره‌کل درحوزه‌های مختلف پرداخت و گفت: در راستای پایش و نظارت بهتر جاده‌های استان هفته دولت شاهد افتتاح چهار دستگاه نظارت تصویری جدید درتونل کندوان، پل کردان و تالار المهدی خواهیم بود که درمجموع 390 کیلومتر از محورها را پوشش می‌دهند. اعتبار هزینه شده برای این دستگاه‌ها 160 میلیون تومان بوده است.

میرکتولی با بیان اینکه استان البرز با کاهش 44 درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی درراه‌های برون شهری و روستایی در سه ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، رتبه نخست را در بین استان‌های کشور کسب کرده است، افزود: توجه و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان و تلاش و برنامه های اجرا شده توسط دستگاه های دست اندرکار ایمنی سفر، منجر به کاهش آمار تلفات تصادفات رانندگی در استان البرز شده است.

وی در خصوص اقدامات این اداره‌کل در راستای ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات، گفت: افزایش تجهیزات حمل‌ونقل هوشمند جاده ای از جمله نصب و بهره‌برداری از 21 سامانه ثبت تخلفات در استان طی سال گذشته و برنامه‌ریزی برای نصب 12 دستگاه دیگر در استان، اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در بیش از 30 مدرسه در دو بخش ایمن‌سازی فیزیکی و آموزش دانش‌آموزان و تداوم اجرای آن در سال جاری برای سایر مدارس حاشیه راه‌های استان و آموزش و توزیع اقلام ایمنی برای بیش از 1000 راننده وانت بار در سال گذشته مهمترین اقدامات انجام شده برای کاهش تصادفات بوده است.

میرکتولی، اقدام در راستای ارتقای ایمنی راکبان موتور با توزیع بیش از 5000 کلاه ایمنی و بسته آموزشی، نصب شبرنگ و برگزاری 10 همایش ارتقای ایمنی موتورسواران در شهرستان‌های استان و برنامه‌ریزی برای توزیع 1000 کلاه ایمنی دیگر در سال جاری و همچنین ایمن‌سازی و آرام‌سازی ترافیکی 10 نقطه از راه‌های استان و نصب پل‌های عابر پیاده را نیز از دیگر برنامه‌های افزایش ایمنی محورهای استان ذکر کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز، با اشاره به اهمیت انجام اقدامات پیشگیرانه از وقوع تصادف و همچنین امدادرسانی سریع و صحیح به مصدومان سوانح رانندگی، گفت: برنامه‌ریزی لازم در راستای ارتقای سطح خدمات امدادرسانی نیز انجام شده و به زودی در استان اجرایی خواهد شد.

تلاش مداوم و مستمر راهداران برای نگهداری و ایمن‌سازی راه‌های استان

وی با تاکید بر اینکه دریک سال اخیر راهداران استان البرز با تلاش مستمر و همت مضاعف در راستای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به کاربران راه، نسبت به نگهداری و ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی استان اقدام و خدمات شایسته‌ای را به آنها ارائه کردند، افزود: اجرای عملیات خط‌کشی در محورهای مواصلاتی استان به طول 1260 کیلومتر، نصب و بازسازی 10 هزار شاخه گاردریل تخریب شده بر اثر تصادفات، نگهداری و بهسازی سیستم روشنایی آزادراه به طول 62 کیلومتر و ترمیم و تعویض 3200 تابلو اخباری و انتظامی از جمله اقدامات راهداری در استان البرز بوده است. همچنین بیش از 270 کیلومتر از راه‌های استان شانه‌سازی و در 20 کیلومتراز آزاد‌راه کرج- قزوین شیب شیروانی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز گفت: نگهداری و بهسازی سیستم روشنایی به طول 23 کیلومتر، انجام پروژه اتوماسیون و تهویه تونل کندوان، دیوار چینی جایگزین گاردریل به طول پنج کیلومتر، لاینینگ و پایدارسازی تونل ۵، احداث دیوار حائل و گابیون به طول هشت کیلومتر و نصب تابلوهای کنترل سرعت و هدایت مسیر در تونل‌ها جهت بالابردن ایمنی مسافران از جمله اقداماتی است که در محور کرج- کندوان انجام داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: بازسازی 10 دستگاه وسیله نقلیه سنگین و تجهیز گشت‌های راهداری به ادوات و تجهیزات جدید از دیگر اقدامات صورت گرفته در این بخش بوده است.

افزایش 25 درصدی جابه‌جایی کالا درمحورهای البرز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز همچنین عنوان کرد: در چهار ماه نخست سال جاری بیش از دو میلیون و 576 هزار تن کالا طی 214 هزار و 433 سفر درمحورهای استان جابه‌جا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد رشد داشته است.

وی افزود : در بخش حمل‌ونقل مسافر نیز طی همین مدت 667 هزار و 714 مسافر از طریق بخش حمل‌و‌نقل عمومی بین شهری استان البرز جابه‌جا شدند.

میرکتولی از اجرای طرح شبکه سیر مسافربری خبر داد و گفت: با اجرای کامل این طرح مسافران از خدمات مطلوب‌تری بهره‌مند می‌شوند و امکان نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل‌ونقلی نیز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به تاسیس شش شرکت حمل‌ونقل کالا طی سال گذشته و چهار ماه نخست سال جاری، افزود: علاوه بر تاسیس شرکت‌های مذکور اجرای طرح‌هایی مانند کنترل شرکت‌ها و ناوگان باری از طریق ردیاب ( GPS ) برای ساماندهی بیشتر جابه‌جایی بار، ایجاد گشت‌های کنترل دروازه‌ای در سه محل استراتژیک، ضابطه‌مند کردن جابه‌جایی محصولاتی مانند گندم و آرد، فرآورده‌های نفتی، شن و ماسه و همچنین جابه‌جایی کالا از طریق وانت‌بارها منجر به افزایش جابه‌جایی کالا در استان شد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.