| کد خبر: 141838 |

۳۸هنوز از اصلاح جاده چالوس عاجزیم

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از عملکرد برخی دستگاه‌های دولتی گفت: ما در یک فضای کندروی عجیب در حال حرکت هستیم.

تین نیوز

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از عملکرد برخی دستگاه‌های دولتی گفت: ما در یک فضای کندروی عجیب در حال حرکت هستیم.

‌‌به گزارش ‌ایسنا‌، محمد جواد کولیوند در جلسه شورای اداری شهرستان کرج که امروز دوشنبه در فرمانداری برگزار شد، گفت: امسال به نام تولید و اشتغال نامگذاری شده است، بنابراین اگر می‌خواهیم کشور، استان و شهرستان خود را نجات دهیم باید از رئیس دستگاه تا متصدی درب دستگاه با مفهوم تولید و اشتغال آشنا باشد.

کولیوند افزود: ‌اگر با این مفهوم آشنا نباشیم، تمام اقدامات ما در حد شعار باقی می‌ماند.‌

وی در ادامه با بیان اینکه در دنیا ۸۰ درصد اشتغال در بخش خدمات است، گفت: اما در کشور ما همه از صنعت و یا شهرداری‌ها توقع ایجاد اشتغال دارند، مگر این بخش‌ها چقدر ظرفیت دارند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اعتماد به بخش خصوصی اظهار کرد: متاسفانه گرفتاری ما در این حوزه، گرفتاری بخش خصوصی در دولت است.

کولیوند افزود: بخش خصوصی از رانت دولت استفاده می‌کند و این نمی‌تواند کشور را نجات دهد.

وی ادامه داد: ‌مثلا در بخشی یک مناقصه برگزار می‌شود، اما در نهایت به سمتی می‌رود که انتهای آن در دولت گیر است.

این نماینده مجلس در بخشی دیگر با بیان اینکه پنج مشکل اساسی در کشور وجود دارد گفت: اولین مشکل در قانون است که براساس آن ساختارهای موازی تشکیل و همه دستگاه‌ها در هم تنیده شده و حال از اصلاح این ساختار عاجزیم.

وی افزود: مثلا در یک اقدام، مجلس مجوز استخدام ۲۵ هزار نفر را در آموزش و پرورش صادر کرد، در کدام کشور دنیا در وضعیت رکود دولت را باز هم فربه می‌کنند.

نماینده مردم کرج در مجلس افزود: چرا باید در جمهوری اسلامی وضعیت به گونه‌ای باشد که نماینده مجلس برای ملاقات با یک مدیر دولتی مجبور به وقت گرفتن باشد.

وی با بیان اینکه در چنین وضعیتی مشکل اقتصاد حل نخواهد شد، گفت: در حال حاضر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست دولت است و ۹۰۰ هزار میلیارد تومان در جامعه جریان دارد‌، اقتصاددانان می‌گویند که نقدینگی در جامعه جمع شود، مردم و بخش خصوصی براساس چه اعتمادی باید نقدینگی را در اختیار دولت قرار دهند.

کولیوند با بیان اینکه ما در یک فضای عجیب کندروی حرکت می‌کنیم، گفت: در خصوص این موضوع شرعا و قانونا از مسئولان سوال خواهد شد.

وی ادامه داد: ۳۸ سال از انقلاب گذشته ولی ما از اصلاح همین جاده کرج به چالوس مانده‌ایم.

وی ادامه داد: ۱۰ دستگاه در این محور متولی هستند اما هر دستگاه یک تصمیم می‌گیرد‌، چرا همه اینها دور یک میز جمع نمی‌شوند تا یک تصمیم گرفته شود.

وی در بخشی دیگر از اختلافات مرزی بین شهرهای کرج، گرمدره و مشکین دشت اشاره و خاطرنشان کرد: حل اختلافات مرزی دو سال است که در شورای عالی گیر کرده است.

کولیوند افزود: نباید مردم را نسبت به نظام بدیین کنیم، اگر چنین شود، این اوج گرفتاری ما در قیامت خواهد بود‌.

وی در پایان با انتقاد از دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات گفت: این درست نیست که برای یک بررسی کل پروژه تعطیل شود، هنر این است که بررسی و اصلاح در حین انجام کار صورت بگیرد نه این که با یک نامه کل پروژه تعطیل شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.