| کد خبر: 137936 |

نمایشگرهای سنجش آلودگی هوا در کرج نصب می شود

معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: براساس تفاهم که با محیط زیست استان البرز صورت گرفته 2 دستگاه نمایشگر سنجش آلودگی هوا درحال جانمایی و نصب است.

تین نیوز

معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: براساس تفاهم که با محیط زیست استان البرز صورت گرفته 2 دستگاه نمایشگر سنجش آلودگی هوا درحال جانمایی و نصب است.

حسن مدیروستا در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و گرد غبار استان البرز با اشاره به اینکه8 ایستگاه سی ان‌جی متعلق به اتوبوسرانی در سطح کرج فعالیت دارند افزود : این تفاهم نامه در اجرای نگهداری ایستگا ه های سنجش آلودگی هوا از طریق شهرداری در حال انجام است .
وی اضافه کرد: یکی ازاین نمایشگرها در چهارراه حدادی کرج و دیگری در میدان جمهوری در نظر گرفته شده و همچنین موضوع لجن کش ها نیز بسیار حائز اهمیت است چراکه محلی برای تخلیه این ماشین ها وجود ندارد دو محل برای انجام این مهم با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
مدیرروستا با بیان اینکه نصب کتالیست ها برای ناوگان تاکسیرانی به صرفه نیست افزود: این امکان برای رانندگان شامل هزینه های بالایی است که استقبال را از آن بسیار کاهش می دهد همچنین سال گذشته با اعطای وام 16 درصد 400 دستگاه تاکسی تعویض و به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته 3 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار برای نوسازی اتوبوس ها در کرج اختصاص پیدا کرده افزود: از سال 89 تاکنون هیچ اتوبوسی به ناوگان اتوبوسرانی شهر اضافه نشده بنابراین تخصیص اعتباری حدود 100 میلیارد تومان برای خرید 200 دستگاه اتوبوس در دستور کار شورای شهر کرج است.
مدیرروستا با اشاره به اینکه اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومانی برای کمک و احیای باغات موجود در سطح شهر در نظر گرفته شده است، افزود: نگهداری از درختان 40 و 50 ساله ضروری و احیای باغات واقع در حریم شهرکرج حائز اهمیت است.
معاون شهردار کرج حفط و نگهداری فضای سبز مناطق و سازمان سیما و منظر شهری 3 و نیم میلیارد اعتبار تخصیص داده شده، گفت: در مجموع اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان برای حوزه فضای سبز کلانشهر کرج در نظر گرفته شده است.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.