| کد خبر: 82587 |

فعالان بازرگانی در گفت‌وگو با «حمل‌و‌نقل» لازمه‌های توسعه صادرات را تشریح کردند:

حمل‌و‌نقل ارزان و رقابتی، صادرات ایران را رونق می‌دهد

هفته‌نامه حمل و نقل |


گروه اقتصادی - حجم تجارت خارجی ایران در سال جاری همچنان روند کاهشی را طی می‌کند.
 به گزارش «حمل‌و‌نقل»، بررسی‌های صورت گرفته از سوی گمرک ایران نشان می‌دهد حجم تجارت خارجی ایران در یازده ماهه سال ۱۳۹۴ کاهشی ۱۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است که این امر نشانگر تداوم رکود در اقتصاد ایران است.


بر اساس اعلام گمرک، حجم تجارت خارجی ایران از ابتدای فرودین ماه تا پایان بهمن‌ماه سال جاری به ۷۵ میلیارد و ۸۳۵ میلیون دلار سید.
 بر این اساس همچنان تراز بازرگانی ایران، به رغم تداوم کاهش در این دوره زمانی مثبت است و صادرات غیر‌نفتی بیش از حجم واردات گزارش شده است.
حجم تجارت خارجی کشورمان در ۱۱ ماهه سال جاری...

ادامه مطلب در لینک زیر:

http://tweekly.ir/fa/Main/Detail/4853

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد 0 0

    با سلام به نظر بنده حمل ونقل ارزان ورقابتی ملزم به داشتن یک سری شرایط و امکانات حمایتی میباشد که بر اثر تجربه چندین ساله کار در صنعت حمل ونقل بین المللی به دست اوردم شامل ۱ _ داشتن شرایط تهیه سوخت ارزان در مرزها و گمرکات ایران میباشد که با کامیون به صورت ازاد محاسبه میشود حتی با کاهش قیمت جهانی نفت حاضر به کاهش قیمت نمیباشند. البته در سال اخیر به علت مشکلات با ترکیه و ارزانی سوخت در کشورهای اروپائی تمایلی به خروج سوخت وجود ندارد. ۲ _ ارزان بودن قیمت تمام شده کامیون که در ایران سالهای اخیر با افزایش قیمت بالائی برخوردار میباشد. که خود موجب افزایش هزینه ها و قیمتها بوده و است ۳ _ یک جانبه نگاه نکردن فقط به صنعت حمل ونقل در کاهش صادرات و در نظر داشتن اضافه خواهی سود از طرف صادر کنندگان خود موجب کاهش صادارات میباشد ۴ - وعرضه کالای با کیفیت و قابل رقابت توسط صادر کنندگان خود با عثافزایش صادرات میباشد ۵ - خرید مناسب محصول در ایران و صادرات ارزان تنها برای صادر کننده منفعت دارد.