| کد خبر: 81793 |

معاون وزیر نفت:

زمان حذف کارت سوخت بنزین تعیین نشده

تین نیوز | معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: هنوز زمان مشخصی برای کنار گذاشتن کارت سوخت که تعیین نشده است.

عباس کاظمی درباره سرنوشت کارت سوخت بنزین، افزود: استفاده از کارت سوخت بنزین همچنان ادامه دارد و تا زمانی که دولت مصوبه ای برای کنار گذاشتن این کارت ابلاغ نکند، کاربرد آن ادامه می یابد.

معاون وزیر نفت اضافه کرد: استفاده از کارت سوخت در زمانی آغاز شد که مصرف بنزین در کشور بسیار بالا و میزان تولید پایین بود، بنابراین نیاز بود که وضعیت مصرف از طریق کارت سوخت کنترل شود.

وی ادامه داد: اما امروز میزان تولید بسیار افزایش یافته و مشکلی در تامین بنزین نداریم و می توانیم آن را کنار بگذاریم.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: زمانی که بنزین به صورت دو نرخی (شامل بنزین یارانه ای و آزاد) بود، باید سامانه هوشمند و کارت سوخت اجرا می شد، اما اکنون با توجه به تک نرخی شدن بنزین، نیازی به کارت سوخت وجود ندارد.

کاظمی درباره ادعای نقش کارت سوخت در کاهش قاچاق بنزین گفت: بر اساس بررسی ها، پس از تک نرخی شدن بنزین در امسال، میزان مصرف بنزین در نواحی مرزی کشور سه تا چهار درصد پایین آمده که نشان می دهد جذابیت قاچاق بنزین کاهش یافته است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: بر این اساس، ضرورتی برای تداوم استفاده از کارت سوخت برای مقابله با قاچاق وجود ندارد.

پس از تک نرخی شدن بنزین در بهار امسال، بحث های گسترده ای درباره سرنوشت کارت های سوخت بنزین مطرح شد، حامیان و مخالفان استفاده از این کارت ها دیدگاه های خود را مطرح کردند، اما به نظر می رسد که اکنون اجماعی ملی برای کنارگذاشتن کارت های سوخت و پایان دادن به عمر این کارت ها شکل گرفته است.

مقام های وزارت نفت در هفته های اخیر حمایت خود از کنار گذاشتن کارت سوخت بنزین را اعلام کرده اند، به گونه ای که وزیر نفت اعلام کرده است که این کارت ها دیگر کاربردی ندارد.

بر این اساس، بیژن زنگنه چندی پیش با حمایت از حذف کارت های سوخت گفت: «موافق ادامه استفاده از کارت سوخت بنزین نیستم؛ به نظرم این کار هیچ توجیهی ندارد.»

وی با تاکید بر اینکه «براین باورم این کارت ها کاربردی ندارند»، افزود: ادامه استفاده از کارت های سوخت بنزین، هزینه زیادی را به کشور تحمیل می کند،

بر این اساس، وزارت نفت نظرات و پیشنهادهای خود درباره کارت های سوخت را به هیات دولت ارائه کرده تا دولت تصمیم نهایی را در این باره اتخاذ کند.

پیشنهاد حذف کارت سوخت، فقط مربوط به کارت های بنزین است و استفاده از کارت سوخت گازوئیل همچنان ادامه خواهد داشت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.