| کد خبر: 79909 |

عقبائی اعلام کرد:

افزایش قراردادهای مسکن در بهمن / تغییری در بازار مسکن شاهد نیستیم

تین نیوز | رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان تهران با اشاره به آمار معاملات خرید و فروش و اجاره در آذر، دی و نیمه نخست بهمن ماه، گفت: افزایش معاملات تاثیری مثبتی بر بازار مسکن نداشته است.

حسام عقبائی به آخرین وضعیت معاملات مسکن در بهمن ماه اشاره کرد و گفت: در ۲۰ روز نخست بهمن ماه، تعداد قراردادهای خرید و فروش در شهر تهران به ۱۲ هزار و ۸۴۴ قرارداد و قراردادهای اجاره به ۱۱ هزار و ۳۴۲ قرارداد رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه آمارهای کشوری عکس این موضوع را نشان می‌دهد و با افزایش روبرو شده است، افزود: در ۲۰ روز نخست بهمن ماه ۱۲۵ هزار و ۴۶۱ معامله خرید و فروش و ۷۷ هزار و ۶۵۲ قرارداد اجاره انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می دهد.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان تهران با اعلام اینکه در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۷ هزار و ۸۷۵ قرارداد خرید و فروش به ثبت رسیده است، اظهارداشت: قرارداد اجاره هم در مدت سال گذشته، ۷۲ هزار و ۸۹۵ قرارداد بوده است.

عقبائی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد معاملات مسکن در بهمن امسال نسبت به سال گذشته سیر صعودی داشته است، افزود: در دی ماه امسال نسبت به آذرماه افزایش حجم معاملات را شاهد بودیم به طوری که در آذر ۹۴، ۱۳۹ هزار و ۶۷۳ قرارداد خرید و فروش و ۸۷ هزار و ۱۱۸ قرارداد اجاره به ثبت رسیده بود.

وی به سیر صعودی معاملات مسکن در دی ماه نسبت به آذرماه اشاره کرد و گفت: در دی ۹۴ در کشور ۱۷۴ هزار و ۴۶۸ قرارداد خرید و فروش و ۱۰۷ هزار و ۷۳۷ قرارداد اجاره انجام گرفته است، همچنین دی سال گذشته رقم قرارداد خرید و فروش ۱۶۶ هزار و ۶۷۲ قرارداد و اجاره ۱۰۴ هزار و ۹۵۷ قرارداده بوده است.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان تهران در خصوص اینکه آیا افزایش معاملات تاثیر مثبتی بر بازار مسکن دارد یا نه، اظهار داشت: این افزایش معاملات، خیلی چشم گیر و اثر گذار نیست اما نشان می دهد که بازار خیز خروج از رکود را برداشته است اما اینچنین نیست که در وضعیت بازار تغییری بوده باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.