| کد خبر: 78705 |

پربازده ترین دارایی امسال

تین نیوز | بلومبرگ گزارش داد: از آغاز سال 2016 میلادی تاکنون طلا با 6.3 افزایش بازده نسبت به پارسال، از دیگر دارایی ها پیشی گرفته است.

 

بر پایه شاخص کالای بلومبرگ، بازده سهام در بازارهای جهانی از آغاز امسال 7.9 درصد کاهش پیدا کرده است.

بر پایه اعلام بلومبرگ، قیمت تحویل فوری یا نقد طلا در ساعت 15:17 امروز (چهارشنبه) به وقت محلی در بازار سنگاپور، به 1127 دلار و 27 سنت در هر اونس رسید که فاصله چندانی با 1131 دلار و هشت سنت ندارد.

این میزان، بالاترین قیمت طلا از سوم نوامبر (دوازدهم آبان) تاکنون بوده است.
دیروز قیمت هر اونس طلا به 1131 دلار و هشت سنت رسید.

کاهش ارزش سهام و قیمت نفت در بازارهای جهانی موجب افزایش تقاضا برای افزایش دارایی های مطمئنی مانند طلا شده است. سرمایه گذاران نیز پیش بینی می کنند افزایش دوباره نرخ بهره در آمریکا به این زودی ها اتفاق نیفتد.

به نوشته بلومبرگ، بانک مرکزی آمریکا به مدت 10 سال با هدف تقویت اقتصاد این کشور، نرخ بهره را نزدیک صفر نگه داشت.

در سال 2015 میلادی به دلیل بهبود اوضاع اقتصادی در آمریکا، این بانک تصمیم گرفت نرخ بهره را بتدریج افزایش دهد. در دسامبر 2015، بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره در این کشور را 0.25 افزایش داد. قرار است در سال 2016 میلادی نیز نرخ بهره در آمریکا چهار بار دیگر افزایش یابد.

«باب تاکایی» رئیس شرکت تحقیقات جهانی «سامیتومو» ژاپن، تلفنی به بلومبرگ گفت: وضع بازار نشان می دهد افت ارزش سهام و قیمت نفت به سود بازار طلا شده است.
وی درباره آمارهای اقتصادی ضعیف آمریکا افزود: مطمئن نیستم بانک مرکزی این کشور به طور واقع در ماه های آینده نرخ بهره را افزایش دهد.

موسسه رتبه سنجی «استاندارد اند پورز» آمریکا گفت: گزارش ضعیف تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه چهارم سال 2015 میلادی نشان می دهد بانک مرکزی آمریکا نباید به این زودی ها نرخ بهره را افزایش دهد و بهتر است در سال 2016 میلادی به جای چهار بار، فقط دو مرتبه به افزایش نرخ بهره دست بزند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.