| کد خبر: 77244 |

سایه امن رفع تحریم‌ها بر اقتصاد ساخت‌و‌ساز کشور

تین نیوز | رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با تاکید بر بالارفتن اعتبار اقتصاد بین‌المللی کشور گفت: با ثباتی که در بازار مسکن وجود دارد زمینه کاهش مجدد آن حداقل در کوتاه‌مدت وجود ندارد.


حسن محتشم درباره آثار رفع تحریم‌ها بر نظام ساخت و ساز کشور گفت: لغو تحریم‌ها و اجرای برجام در اقتصاد کلان کشور موثر است و به تبع آن بر بخش ساختمان و مسکن نیز تاثیر خواهد گذاشت. با لغو تحریم‌ها و اجرای برجام، پول‌های بلوکه‌شده ایران آزاد می‌شود که همین اتفاق کمک موثری به بالارفتن سطح درآمد دولت می‌کند و از سویی دیگر فروش نفت نیز افزایش خواهد یافت که همین افزایش نیز موجب تولید بیشتر خواهد شد که به درآمد بیشتر می‌انجامد.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران افزود: بالا رفتن اعتبار اقتصادی بین‌المللی کشور سومین و مهمترین اثری است که با اجرای برجام و رفع تحریم‌ها بر اقتصاد کشور سایه امنی می‌اندازد. همچنین سرمایه‌گذاران خارجی امکان حضور در بازار ایران را که دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالایی در منطقه است پیدا خواهند کرد که همین مسئله زمینه مبادلات بین‌المللی را برای ایران نیز فراهم خواهد کرد.

محتشم تاکید کرد: صنعت ساختمان که جزو صنایع داخلی است تحت تاثیر رونق اقتصادی و گسترش مبادلات تجاری متحول می‌شود. به نظر می‌رسد توزیع درآمد برای افراد جامعه بیشتر می‌شود و گردش نقدینگی راهکار مناسب‌تری نسبت به سال‌های گذشته پیدا می‌کند و همه اینها باعث می‌شود تا صنعت ساختمان تحت تاثیر اجرای برجام از شرایط رکود خارج شود و آینده مثبتی برای آن پیش بینی می‌شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا در درازمدت و با ثابت‌شدن روند لغو تحریم‌ها و گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی ایران با سایر مناطق دنیا، می‌توان امید به کاهش قیمت مسکن داشت یا خیر؟ گفت: تجربه نشان داده است با ثباتی که در بازار مسکن وجود دارد زمینه کاهش مجدد آن حداقل در کوتاه مدت وجود ندارد.

محتشم در پایان گفت: وقتی شرایط جامعه برای سرمایه‌گذاری مهیا می‌شود و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی و گردشگری افزایش خواهد یافت که به تبع آن نظام کسب و کار و تقاضا نیز افزایش می‌یابد. مسکن صنعتی داخلی است و با شرایط موجود این امیدواری وجود دارد که قیمت آن در «درازمدت» کاهش یابد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.