| کد خبر: 71851 |

هراسی از کاسبان تحریم نداریم

وبلاگ تین نیوز | سال‌ها پیش هنگامی که اکبر ترکان رئیس ایدرو بود مورد مواخذه قرار گرفت که چرا صنعت خودرو ما محصول با کیفیت‌تری به غیر از پیکان تولید نمی‌کند که او هم پاسخ داده بود «وقتی همه مملکت پیکانی فکر می کنند و در هر شغلی که هستند به تولید پیکان می‌پردازند، چرا توقع دارید که صنعت خودرو ما غیر از پیکان تولید کند؟» او اینک بعد از دودهه در پاسخ که که آیا همچنان تفکر پیکانی در نظام اداری، صنعتی و سیاست‌گذاری کشور وجود دارد یا این موضوع اصلاح شده است؟ گفت: پیکان آن زمان هم اکنون پژو 405 شده به طوری که بیست سال است اسیر تفکر پژو 405 در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی شده ایم و نیاز داریم از این تفکر نیز عبود کنیم و ارتقا یابیم.

مشاور رئیس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که منظور حسن روحانی در سفر اخیر خود به مازندران که گفته بود کاسبان تحریم نگران تعطیلی دکان‌شان نباشند، چه بود؟ گفت: رئیس‌جمهور این موضوع را به طنز گفتند و چراغ سبزی به کاسبان تحریم نشان ندادند. او گفت: کاسبان تحریم تمام شدند و با توجه به تصویب برجام و تائید مقام رهبری، رئیس‌جمهور به طنز فرمودند دکان آنها تعطیل نمی‌شود. او گفت: هیچ وقت برای کسانی که از مسیر نادرست می خواستند کسب‌وکار کنند، بستر فراهم نمی کنیم. چون کسانی که در دوران تحریم، کسب وکار تحریمی داشتند، اینها در واقع، به قیمت در شیشه کردن خون مردم، برای خودشان نان فراهم کردند. نانی که این طور فراهم شده است، به خون مردم آغشته شده و حلال نیست.

ترکان افزود: فقط در یک نمونه، دلالانی دکل 66 میلیون دلاری را به کشور ما 87 میلیون دلار فروخته و بعد هم دکل به ما نداده‌اند. یعنی نه تنها در نهایت، یک دروغ‌سازی 66 میلیون دلار را 87 میلیون دلار فروختند بعد چند دلال این پول ها را بالا کشیده اند، که اینها خون مردم را در شیشه کرده اند. او گفت: مفاسدی از این دست آنقدر بالاست که فقط به دکل ختم نمی‌شود به طوری‌که الان هنوز هیچ کس نمی داند که پول های نفت کجاست.

ترکان افزود: دولت هیچ هراسی از کاسبان تحریم ندارد و کوشش بر این است که شفافیتی را در فعالیت‌های اقتصادی برقرار کند. سخنان آقای جهانگیری، سخنان آقای زنگنه و سخنان وزرا، نشان می دهد که هیچ یک از مقامات عالی‌رتبه دولتی تحمل نخواهند کرد آنهایی که این همه آسیب به کشور رساندند دوباره پیدا شوند و در معاملات خارجی کشور مداخله کنند و بستر توسعه کشور را آلوده کنند. او گفت: هیچ یک از مقامات ما به دلالان و کاسبان تحریم فرصت خودنمایی و عرض اندام نخواهند داد.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.