| کد خبر: 71504 |

واردات در پساتحریم پنجره هوشمند باشد

تین نیوز | نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر لزوم قرار دادن عوارض بر کالاهای آسیب رسان مانند سیگار در عین حال گفت: در فضای پساتحریم باید به گونه‌ای عمل کنیم که واردات ما پنجره هوشمند باشد.

عبدالرحمان رستمیان در پنجمین کنگره تخصصی استانداردهای تجهیزات پزشکی و مواد کنترل عفونت و استرلیزاسیون با بیان اینکه در تدوین برنامه ششم باید اهداف را بر اساس داده‌های علمی وارد کنیم گفت: چنین کنگره‌هایی می‌تواند آمارهای صحیح را درآورده و آنها را مشخص کند؛ بنابراین باید راهکارهایی را شناسایی کنیم تا بتوانیم آمارهای دقیق را پیدا کنیم. باید در برنامه‌های سالانه و برنامه ششم پیوست پژوهشی داشته باشیم.

وی افزود: در فضای پساتحریم باید به گونه‌ای عمل کنیم که واردات ما پنجره هوشمند باشد و بدانیم چه چیزی را وارد می‌کنیم؛ اگر وسیله‌ای را وارد کشور می‌کنیم ورود آن توام با ورود تکنولوژی باشد و ما باید در تولیدات و صادرات نقش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در این سالها به جای اینکه پنجره هوشمند واردات داشته باشیم دروازه واردات داشته‌ایم گفت: اکنون فصل بودجه و برنامه ششم است و شاید بتوانیم یک جمله را درباره عفونت‌ها در این برنامه‌ها قرار دهیم تا راهکارهای زیادی ایجاد شود.

رستمیان با بیان اینکه ما گفته‌ایم باید برای کالاهای آسیب رسان جریمه بزنیم و پول آن را برای عوارض سلامت هزینه کنیم گفت: امیدواریم بتوانیم منابعی را برای این موضوعات قرار دهیم و راهکارها را اجرا کنیم. در برخی از قسمت‌های قراردادن عوارض و کالاهای آسیب رسان آنرا به جد دنبال می‌کنیم. اکنون ما در بین 23 کشور منطقه ارزان‌ترین قیمت سیگار را داریم اما باید بتوانیم بر این کالاها عوارض ایجاد کنیم؛ چرا که هر 10 درصد عوارض چند درصد کاهش مصرف را به دنبال دارد. بنابراین باید کمک کنیم تا در این فصل بودجه بتوانیم بودجه‌ای را برای این موضوعات اختصاص دهیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.