| کد خبر: 69355 |

افزایش قیمت بنزین در کارت جایگاه‌داران محتمل است / سناریو‌های دیگری هم داریم

تین نیوز | مدیر سامانه هوشمند سوخت با اعلام اینکه سناریوهای تنبیهی و تشویقی مالی وغیرمالی برای ملزم کردن مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی در حال بررسی است، سناریوی دریافت هزینه بیشتر از افرادی که با کارت سوخت جایگاه داران سوخت گیری می‌کنند را رد نکرد.
 

محسن روحانی گفت: بخشی از زیرساخت سامانه هوشمند سوخت کارتی است که برای هر خودرو ساخته شده است؛ با تک نرخی شدن بنزین استفاده از کارت سوخت نیز کم‌رنگ شده است و برای مردم فرقی نمی‌کند که از کارت سوخت شخصی یا جایگاه‌دار استفاده کنند.

وی ادامه داد: کارت جایگاه‌داران را در شرایط فعلی نمی‌توان جمع کرد؛ چون افرادی که به هر دلیلی کارت سوخت خود را در اختیار ندارند نمی‌توانند سوخت‌گیری کنند.

مدیر سامانه هوشمند سوخت در مورد راهکارهای وزارت نفت برای استفاده مجدد مردم از کارت‌های سوخت خود، گفت: سناریو و پیشنهادهایی در دست تهیه است که به هر شکل ممکن دوباره به کارت سوخت بها بدهند تا مردم متوجه شوند اگر با کارت سوخت شخصی خود سوخت‌گیری کنند به نفعشان است.

روحانی افزود: سناریوهای تنبیهی و تشویقی پیشنهاد شده هیچ کدام قطعی نشده‌اند، در حال بررسی آنها هستیم. البته تعیین نرخ بنزین برعهده دولت است و تصویب آن توسط مجلس صورت می‌گیرد و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تنها مجری است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در میان سناریوهای شما گزینه افزایش هزینه سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌دار وجود دارد، توضیح داد: این سناریو هم می‌تواند یکی از سناریوهای پیشنهادی باشد؛ چه فرقی می‌کند که هزینه سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌دار را افزایش یا اینکه هزینه‌ها را در صورت استفاده از کارت شخصی کاهش دهیم. در واقع تلاشمان این است که دوباره به کارت سوخت صادر شده برای هر خودرو بها داده شود که این کار می‌تواند با اجرای سیاست‌های مالی باشد. اما همه این سیاست‌ها به مسائل مالی محدود نمی‌شود بلکه سیاست های غیرمالی و تشویقی نیز محتمل است. بدون تغییر قیمت بنزین هم می‌توان دوباره جایگاه کارت سوخت را بازگرداند.

مدیر سامانه هوشمند سوخت درباره اینکه گفته می شود شما عنون کرد‌ه‌اید که تقاضا برای صدور کارت المثنی سوخت 40 درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: هیچ وقت در این مورد رقمی را اعلام نکردم اما طبیعی است با تک نرخی شدن بنزین اهمیت کارت سوخت برای مردم از بین برود و آنها در صورت مفقود شدن کارت خود به دنبال تهیه مجدد آن نباشند.

روحانی درپاسخ به این سوال که در صورت اعمال سناریوهای تشویقی و یا تنبیهی مالی بنزین دوباره دو نرخی خواهد شد، توضیح داد: در حال حاضر نفت‌گاز (گازوئیل) سهمیه‌ای  در سطح کشور با نرخ لیتری 300 تومان در بخش حمل و نقل عرضه می‌شود اما برای حفظ سهمیه‌بندی کارت‌هایی در اختیار جایگاه‌داران قرار گرفت تا در صورتی که برخی به دلایلی نتوانستند از کارت سوخت خود استفاده کنند گازوئیل را با کارت سوخت جایگاه‌دار به قیمت هر لیتر 600 تومان دریافت کنند؛ می‌توان اسم این کار را تک نرخی کردن بنزین گذاشت و یا اینکه یا آن را دو نرخی خواند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.