| کد خبر: 67905 |

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی:

◄ اجرای موفق یکسان سازی نرخ بنزین در کشور / بررسی مشکلات طرح پیمایش

تین نیوز | نشست خبری مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران با حضور جمع زیادی از اصحاب رسانه در محل این شرکت برگزار شد.
 
سیدناصر سجادی از اعلام آمادگی این شرکت برای سوخت‎رسانی در فصل زمستان و با توجه به اعلام سازمان هواشناسی در خصوص پدیده ال نینو، خبر داد و گفت: در سال ‎جاری ذخایر سوخت کشور بسیار مطلوب است به طوری که ذخیره سوخت در بخش ‎های مختلف نسبت به سال گذشته دو برابر ظرفیت ذخیره شده است. این شرکت آمادگی دارد علاوه بر تأمین سوخت خانگی بخش‏ های نیروگاهی را تأمین نماید.
 
وی با اشاره به عملکرد هفت ماهه نخست توزیع سوخت در بخش ‏های مختلف تصریح کرد: در هفت ماهه ابتدایی سال‎جاری 72.7 میلیون لیتر بنزین در کشور به مصرف رسیده که نسبت به سال گذشته رشد 3.2 درصدی را نشان می‎دهد.

سجادی در ادامه با بیان اینکه، نفت کوره در 7 ماهه نخست سال جاری 34 درصد کمتردر جایگاهها  عرضه شده است، ابراز داشت: حدود 2.7 میلیارد لیتر مکعب  سوخت نیروگاه‎ها تحویل داده شده که نسبت به هفت ماهه اول سال گذشته 16 درصد بیشتر مصرف شده است.

وی یکی از دستآوردهای مهم کاهش مصرف سوخت در کشور را ایجاد امکان صادرات به ویژه به کشورهای منطقه عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: همزمان با توسعه گازرسانی به بخش‎های مختلف کشور از جمله روستاها، امکان صادرات فرآورده‎های نفتی برای کشور به وجود آمده است به گونه ای که در سال‎جاری حدود 700 هزار تن در هفت ماهه سال‌جاری نفت گاز به کشورهای افغانستان، جنوب و شمال عراق، ارمنستان و پاکستان صادر شده همچنین حدود 30 هزار تن گاز مایع به پاکستان و نیز هفت هزار و 500 تن سوخت هوایی به افغانستان و ارمنستان و نیز حدود 2 هزار و 500 تن نفت سفید به اقلیم کردستان عراق صادر شده است.
 
سجادی در ارتباط با تلاش های شرکت پخش فرآورده های نفتی در بخش بانکرینگ، اظهار داشت: بحث بانکرینگ از برنامه هاو  سیاست‌های وزارت نفت است که بر اساس آن، هدف اصلی ما عرضه نفت کوره به کشتی‌سازی های کشور است که نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است. در هفت ماهه ابتدایی سال‌جاری 2 میلیون و 540 هزار تن نفت کوره در خلیج‌فارس بانکرینگ شده است.
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی ایران در تاکید به منظور فروش و عرضه سوخت درمبادی مرزهای کشور، افزود: طی شش ماه اول سال‎جاری 215 میلیون لیتر نفت و گاز در مرزهای کشور به فروش رسیده که نسبت به سال گذشته 71 میلیون لیتر بوده است که تقریبا رشد سه برابری را نشان می‌دهد. قطعا با این کار و با اطلاعات دریافتی قاچاق سوخت تا سطح قابل توجهی تنزل یافته است.
 
به گفته وی، عرضه CNG در شش ماه نخست سال جاری 5 درصد رشد نشان می دهد به طوری که 20 میلیون مترمکعب گاز همزمان با استفاده از بنزین در کشور مورد مصرف دارندگان خودرو های دو گانه سوز قرار گرفته است.
 
مسئول شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، در واکنش به ناکافی بودن میزان سوخت در نظر گرفته شده در طرح پیمایش، خاطر نشان کرد: دارندگان خودروهای تجاری که در زمان ارائه خدمات با کمبود سوخت و یا در حین سوخت‎گیری کارت آنها دچار مشکل شود می‎توانند با شماره تلفن 09627 همچنین به کمیته پاسخگویی در تمام استان‎ها مراجعه نمایند تا نسبت به حل مشکلات آنها اقدام شود. اجرای طرح پیمایش بدون نیازبه ایجاد زیر ساخت و با تکیه به تجهیزات کارت هوشمند شروع شده و نیاز به اجرای آن به خوبی در کشور احساس می شود.
 
وی با ابراز خرسندی از اجرای موفقیت آمیز طرح یکسان سازی تدریجی قیمت سوخت در کشور با یاری گرفتن از کارت هوشمند، افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده این اتفاق خوب در تغییر قیمت گازوئیل نیز به اجرا گذاشته شود. بر همین اساس از ابتدای مهر ماه حدود 15 درصد از سهمیه دسترسی به این خودروها کاهش پیدا کرده است.
 
سجادی گفت: یکی از مأموریت های سامانه هوشمند سوخت توزیع این فرآورده با ارزش با سیستم کنترل مناسب بوده است. حال که با سیاست‌های دولت بنزین به قیمت هزار تومان در کشور افزایش قیمت یافته تفائت محسوسی بین قیمت بنزین در ایران و کشورهای خلیج فارس به چشم نمی خورد و این گونه است که مردم ما با قیمت واقعی سوخت آشنا شدند. چنانچه قیمت بنزین در کشور تک نرخی نبود رشد مصرف همه ساله افزایش چشمگیری می یافت.
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی ایران از بدهی هزار میلیارد تومانی ایرلاین‎ها به شرکت ملی پخش خبر داد و گفت:با برگزاری جلسات و ارائه درخواست شکایت های متعدد اعتراض خود را نسبت به این امر به شرکت های بدهاکر انعکاس داده ایم اما در داعایی که عنوان شده، ایرلاین ها طلب خود از دولت را دستاویزی در عدم پردخت دیون خود قرار داده اند. اگر چنین باشد با ارائه مستندات، شرکت پخش این موضوع را می پذیرد.

سجادی همچنین از اجرایی شدن افزایش کارمزد جایگاه‎داران در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: افزایش کارمزد جایگاه داران سوخت مدت ها است که در حال بررسی در شورای اقتصاد است و به محض تعیین وضعیت، به جایگاه داران ابلاغ و پرداخت می شود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.