| کد خبر: 59448 |

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل در آنکارا اعلام کرد

طرح ۱۶ هزارکیلومتری شبکه بزرگراهی برای اتصال پایانه‌های مرزی با همسایگان

تین نیوز | معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در آنکارا اعلام کرد: ایران آمادگی دارد که سالانه ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب کند كه ۴۵ درصد این سرمایه گذاری صرف سرمایه گذاری‌های زیرساختی و ۵۵ درصد صرف خرید و تجهیز ناوگان حمل و نقلی کشور شود.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر امینی که در صدر هیأتی برای تشریح طرح‌های ایران در زمینه توسعه بزرگراه‌های ایران و همچنین شرکت در همایش بین المللی حمل و نقل جنوب دریای خزر در استانبول به ترکیه سفر کرده است؛ به دنبال شرکت در همایش یادشده و بازدید از عملیات اجرایی طرح بزرگ احداث پل سوم بر روی تنگه بسفر و تونل زیر دریا در این تنگه با هماهنگی شرکت برگیتس ترکیه که عهده دار اجرای بزرگراه بازرگان – مرند - تبریز و پروژه احداث قطار شهری تبریز است به آنکارا سفر کرد.
 
معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل  وزیر راه و شهرسازی در اقامت یک روزه خود در آنکارا به همراه علی رضا بیکدلی سفیر جمهوری اسلامی ایران با مدحاد ینی گون رییس اتحادیه پیمانکاران ترکیه و شماری از سرمایه گذاران ترکیه ای فعال در طرحهای زیرساختی، عصمت توتوملو رئیس شرکت برگیتس، مسوولین اتحادیه پیمانکاران ترکیه و اتحادیه اینتس گفتگو كرد.
 
وی با استفاده از بالگرد و از طریق هوایی از فرآیند اجرایی برخی از طرح‌های زیرساختی شرکت برکیتس در بخش آناتولی مرکزی، کارامان و قونیه  و سپس از پروژه ساختمانی شرکت کوزو بازدید بعمل آورد.
 
در این دیدارها معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشترکات عمیق تاریخی، فرهنگی دو کشور، این روابط را بستر بسیار مهمی برای توسعه و تعمیق همه جانبه روابط دو کشور به ویژه در حوزه خدمات مهندسی و زیرساختی ایران و ترکیه ارزیابی و بر لزوم شناسایی ظرفیتها و استفاده از توان فنی دو کشور در اجرای طرحهای بزرگ زیرساختی تاکید کرد.
 
طرح ۱۶ هزار کیلومتری احداث شبکه بزرگراهی ایران
وی با تشریح طرح ۱۶ هزار کیلومتری احداث شبکه بزرگراهی ایران برای اتصال پایانه های مرزی جمهوری اسلامی ایران با همسایگان گفت: هدف از این پروژه ها ارتباط مرز به مرز با هفت کشور همسایه است. ایران ۲۵ مرز با کشورهای همسایه دارد که این شبکه را به شکلی توسعه خواهد داد که دسترسی بین مرزها آسان شده و شمال و جنوب و شرق و غرب کشور برای توسعه همکاریها و استفاده کشورهای همسایه در عبور ترانزیتی آن آسان، سریع و کم هزینه شود.
 
امینی گفت: پروژه ۱۶ هزار کیلومتری احداث شبکه بزرگراهی بین پایانه های مرزی جمهوری اسلامی ایران براساس اشتراکات منطقه ای به نحوی طراحی شده که با تامین دسترسی آسان و صرفه جویی در زمان و هزینه های حمل و نقل، بخش حمل و نقل را که اصل جدا ناپذیر بازرگانی بین المللی است، اقتصادی کرده و به توسعه دامنه اشتراکات و همکاریهای منطقه ای که سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران می باشد، کمک نماید.
 
طرح ۱۴۰۰ کیلومتری بزرگراهی بین بازرگان تا بندر امام
وی با اشاره به طرح ۱۴۰۰ کیلومتری بزرگراهی بین بازرگان تا بندر امام در خلیج فارس و طرح توسعه شبکه ریلی کشور گفت: هم اینک ۱۴ هزار کیلومتر مسیر ریلی در ایران فعال است و طرح اضافه کردن ۱۱ هزار کیلومتر دیگر به این شبکه نیز در دستور کار وزارت راه بوده و اجرایی خواهد شد. به همین خاطر آماده استفاده از توان فنی و اقتصادی کشورهای جهان، به ویژه کشورهای همسایه از جمله ترکیه می باشیم.
 
معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل اعلام کرد: ایران آمادگی دارد که سالانه ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب کند. ۴۵ درصد این سرمایه گذاری صرف سرمایه گذاریهای زیرساختی و ۵۵ درصد صرف خرید و تجهیز ناوگان حمل و نقلی کشور خواهد شد.
 
وی  در ادامه با اشاره به حجم تجارت چین و اتحادیه اروپا که سالانه بالغ بر ۴۷۰ میلیارد دلار می باشد، گفت: ۷۵ درصد این تجارت را صادرات چین به اروپا و ۲۵ درصد را اروپا به چین تشکیل می دهد و ایران و ترکیه می توانند به عنوان کشورهای واسط و با استفاده از موقعیت برتر جغرافیایی خود در جهت تسهیل حمل و نقل جاده ای و ریلی اقدام به گسترش سرمایه گذاری های هوشمندانه در این زمینه نموده و سهم لازم را از ترانزیت این تجارت به دست آورند.
 
برگزاری همایشی بین المللی فرصتهای سرمایه گذاری در زیرساخت حمل و نقلی
امینی با تشریح قوانین و مقررات جذب سرمایه گذاری خارجی در کشورمان، آمادگی ایران را برای پذیرش سرمایه گذاران ترکیه ای اعلام کرد و گفت: در ۱۱ و ۱۲ مهر ماه سالجاری ( ۳ و ۴ اکتبر ۲۰۱۵) همایشی بین المللی در خصوص تبیین فرصتهای سرمایه گذاری در زیرساخت حمل و نقلی ایران در تهران برگزار خواهد شد.
 
در ادامه این برنامه سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن تقدیر از سرمایه گذاری شرکت برگیتس در ایران، عملکرد آن شرکت در برقراری ارتباطات دو ملت ایران و ترکیه را به عنوان یک کمربند بزرگ در نزدیکتر نمودن دو کشور ارزیابی توصیف کرد و به خبرنگار ایرنا گفت: پیش از برگزاری همایش فرصتهای سرمایه گذاری در تهران ، قرار است در ۲۹ و ۳۰ مرداد ماه جاری ، همایش دیگری تحت عنوان معرفی فرصتهای سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل ایران در آنکارا برگزار شود.
 
وی افزود: این همایش با همکاری وزارت راه و اتحادیه پیمانکاران ترکیه برگزار خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.