| کد خبر: 57874 |

ضوابط صدور و تمدید کارت بازرگانی

تین نیوز | به منظور انطباق شرایط متقاضیان صدور و تمدید کارت بازرگانی با ماده (3) قانون مقررات صادرات و واردات و آیین‌نامه اجرایی آن، بخشنامه نظارت و خودداری از صدور و تمدید کارت برای افراد فاقد صلاحیت حرفه‌ای تجارت صادر شد. بخشنامه 6 بندی رعایت ضوابط صدور و تمدید کارت بازرگانی که 16 تیرماه توسط محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت صادر شده به این شرح است:
 
1ـ واگذاری اختیارات یا استفاده از منافع کارت بازرگانی به هر صورت، برخلاف ماده (2) قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری و قابل تعقیب کیفری است.
 
2ـ متقاضیان باید کد اقتصادی و محل کسب (اعم از ملکی یا استیجاری) داشته و متعهد شوند هرگونه تغییر آدرس (اعم از محل کار یا محل سکونت) را اطلاع‌رسانی کنند.
 
3ـ متقاضیان باید دوره آموزش کارآفرینی را در اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و تعاون ایران، گذرانده باشند یا با تایید رئیس اتاق یا رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صلاحیت کاری آن تایید شده باشد.
 
4ـ مقتضی است روسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و تعاون ایران در تکمیل مدارک برای صدور و تمدید کارت بازرگانی، صلاحیت متقاضیان در حوزه تجارت را احراز کرده و از صدور کارت برای اشخاصی که صلاحیت آنان مورد تایید نباشد خودداری کنند.
 
5ـ سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها باید چنانچه گمرک جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی ورود و ترخیص کالا، اعلام کند که دارنده کارت بازرگانی طبق وکالت‌نامه تام‌الاختیار اقدام به واگذاری آن کرده است، در اجرای بند (6) ماده (10) آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات جهت ابطال کارت اقدام کنند.
 
6ـ مسوولیت رعایت آیین‌نامه صدور و تمدید کارت بازرگانی و نیز مسوولیت احراز اهلیت و صلاحیت متقاضی براساس این دستورالعمل به عهده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و همچنین اتاق تعاون ایران است که باید به تایید روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها نیز برسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.