| کد خبر: 57109 |

اسقاط بیش از ۲ هزار مینی بوس در ۳ ماهه اول سال جاری

تین نیوز | طی 12 سال گذشته حدود 5 هزار دستگاه مینی بوس اسقاط شده است و تنها در 3 ماهه اول سال 94 این میزان به 2 هزار دستگاه رسیده است.
 
به گزارش تین نیوز از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ، رئیس این ستاد ضمن اعلام این خبر گفت:  بیش از 2 هزار دستگاه مینی بوس و 300 دستگاه اتوبوس فرسوده از ابتدای سال جاری از چرخه حمل و نقل كشور خارج شده اند.
 
وی به تدابیر دولت برای خروج این خودرو‌ها اشاره كرد و افزود: كل اسقاط  انجام شده مینی بوس های فرسوده ظرف 12سال گذشته، نزدیك به 5 هزار دستگاه مینی بوس درون شهری و برونشهری در كشور می باشد، كه در حال حاضر با تدابیر اندیشیده شده و تصویب نامه معادلسازی، پیش بینی می شود تا پایان سال بیش از 6 هزار دستگاه مینی بوس یعنی بیش از مجموع تمامی سال‌های قبل مینی بوس فرسوده از رده خارج شود.
 
مهندس علیرضا فیض بخش طرح معادل سازی گواهی اسقاط كلیه خودرو ها را گام مثبتی در خروج خودرو‌های سنگین دانست و افزود: با توجه به اینكه هم اكنون بر اساس مصوبه اسفند ماه سال 93 هیات وزیران، اسقاط هر مینی بوس معادل اسقاط 4 دستگاه سواری فرسوده و اسقاط هر دستگاه اتوبوس معادل 12 دستگاه سواری می باشد وارد كنندگان تمایل بیشتری برای اسقاط مینی بوس و اتوبوس‌های فرسوده دارند و با این مصوبه، مالكان مینی بوس‌های فرسوده راسا اقدام به اسقاط مینی بوس فرسوده خود نموده‌اند.
 
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اظهارداشت: در این طرح بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، مالكان مینی‌بوس‌های فرسوده با مراجعه به مركز اسقاط و توافق با وارد كننده خودرو، مینی بوس فرسوده خود را به قیمت بازار، واگذار نموده و بر خلاف گذشته بدون معطلی مبلغ مربوط به ارزش گواهی اسقاط و ارزش لاشه مینی بوس فرسوده خود را به طور نقدا دریافت می نماید كه به خواست خود می تواند مینی بوس جایگزین را با توجه به وسع مالی خود انتخاب و خریداری نماید.
 
فیض بخش همچنین تاكید كرد؛ در صورت تمایل و همكاری سازمان های مرتبط امكان جایگزینی مینی بوس‌های فرسوده نیز وجود دارد كه باید این سازمان‌ها در این طرح همراهی نمایند.
 
وی در پایان اظهار امیدواری نمود؛ خروج كلیه خودرو های سنگین و سبك سرعت بیشتری در سال 94 داشته باشد و شاهد ركورد اسقاط قابل قبولی تا پایان سال باشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.