| کد خبر: 55752 |

سفرها را ارزان و از گردشگری حمایت کنیم

تین نیوز | معاون فنی و اجرایی پروژه های شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی معتقد است: باید سفرها را ارزان کرد تا بتوان صنعت گردشگری را در کشور بسط و توسعه داد.
 
شهرام معتدل افزود: جاذبه های ایران بیشمار و بسیاری از آنها از نظرها پنهان است که با توسعه گردشگری می توان این جاذبه ها را به مردم معرفی کرد.
 
وی اظهار داشت: باید تسهیلاتی فراهم شود تا همه مردم بتوانند به سفر بروند و از نزدیک با جلوه های دلنشین ایران آشنا شوند.
 
معتدل گفت: می توان از طریق راههای فرعی به حاشیه روستاها رفت و از نزدیک با زندگی مردم آشنا شد اما همه اینها باید به گونه ای طراحی شود که برای مردم ارزان تمام شود.
 
وی که خود مسلط به ویژگی های فرهنگی، تاریخ، قومی و اکو توریستی جای جای ایران است، گفت: به طور مثال استان گیلان جاذبه های بسیاری دارد و چه خوب است که تورهایی طراحی شود که بتواند مردم را در موقعیت دیدن از مزارع برنج، چای و کندو کاری قرار دهد.
 
این فعال حوزه گردشگری کشور بیان داشت: در صورتی که طرح توسعه ای برای منطقه ای می نویسیم باید قابلیت های گردشگری آن منطقه را مشخص کنیم تا بتوانیم با جذب گردشگر جریان سرمایه را در آنجا تقویت کنیم.
 
به گفته معتدل، می توان با منطقه بندی گردشگری در ایران، برنامه ریزی برای آن مناطق انجام داد، هرچند متاسفانه در ایران برگزاری تور بسیار ضعیف است اما اغلب تورگردانان به ویژگی های جغرافیایی، تاریخی، فرهنگی و مردم شناسی منطقه اشراف کامل ندارند.
 
وی اضافه کرد: حدود سه هزار آژانس مجوز برقراری تور داشته اند که حدود 2 هزار مورد از آنها تعطیل شدند که علت عمده آن این بود که آنها به اداره تور اشراف نداشتند.
 
وی تاکید کرد: آموزش مهمترین رکن از صنعت گردشگری در کشور و این در حالی است که آموزش عرصه های گوناگون را اعم از افزایش آگاهی از محیط تا رفتار درخور با گردشگر شامل می شود.
 
وی با اشاره به هرم سنی ایران گفت: جمعیت ایران در سالهای نه چندان دور سالخورده می شود و باید از هم اکنون برای اوقات فراغت این جمعیت اندیشه کرد.
 
این کارشناس حوزه گردشگری ادامه داد: ضروری است صندوق بازنشستگی کشوری برای برنامه های گردشگری سالخوردگان در سالهای آتی تدابیر لازم را اتخاذ کند.
 
وی با اظهار تاسف از دیدگاه غربی ها نسبت به ایرانیان، گفت: متاسفانه به دنبال تبلیغات سوء علیه ایرانیان بسیاری از گردشگران خارجی نگران حضور در ایران هستند اما وقتی که وارد ایران می شوند شیفته مهمان نوازی مردم ما می شوند.
 
معاون فنی و اجرایی پروژه های شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی در پایان تاکید کرد: باید آموزش را در حوزه گردشگری جدی بگیریم و بخش خصوصی را در این حوزه فعال کینم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.